Hoe maak je het winkelcentrum weer populair?
PDF versie | Print Versie | Html Versie
Auteur: Wimpie | Via Artikel Post
Gezien: 702 |
Aantal woorden: 614 |
Datum: Thu, 19 Dec 2019 |
0 commentaar
We horen steeds vaker dat winkels de online shops het hoofd niet kunnen bieden. Mensen gaan voor het gemak en shoppen lekker simpel vanuit hun luie stoel. Hoe kan je jouw winkel nog aantrekkelijk maken voor klanten? Is je winkel in een winkelcentrum gevestigd, dan heb je al een grote troef in handen. Want met elkaar kan je meer dan jij alleen! Maak het winkelcentrum een plek waar mensen graag komen! En denk daarbij verder dan alleen leuke aanbiedingen verzorgen. Ga juist voor andere zaken waardoor de mensen toch naar het centrum komen en daarbij jouw winkel dus ook aantreffen. Zijn ze eenmaal toch daar, lopen ze ook sneller de winkel in en kopen ze net zo makkelijk bij jou. En met een beetje geluk ervaren ze zo ook weer de voordelen van kopen in een gewone winkel! Maar hoe maak je het winkelcentrum interessant? Hoe kan je het winkelcentrum promoten?
Zoek contact met een professional
Er zijn bedrijven die zijn gespecialiseerd in winkelcentrumpromotie. Zij kunnen met jullie brainstormen over de mogelijkheden, de wensen en wat dit allemaal zal gaan kosten. Naast deze hulp verhuren ze ook entertainers, leuke stands en/of bijvoorbeeld spellen, ballonnenbogen en andere decoraties. Is er pr nodig voor deze festiviteiten, dan kunnen zij daar ook bij helpen. Het inhuren van deze mensen betaalt zich dubbel en dwars terug met spetterende activiteiten waar de klanten graag op af komen.
Vier de feestdagen
Sinterklaas, Kerst: ooit waren het gouden tijden voor de winkeliers. Maar ook hierin zie je dat mensen toch graag online te werk gaan. Wat kan jij bieden, wat een online shop niet kan? Precies: live dingen aanbieden zoals een bezoek van Sinterklaas, een gezellige kerstmarkt of leuke kinderspellen, waarbij de pieten rondlopen. Maak het voor ouders een ‘must’ om langs te komen!
Organiseer leuke activiteiten
Naast deze bekende feestperiodes kan je ook tussendoor leuke activiteiten organiseren. Dit kan spontaan zomaar zijn maar kan eveneens samenvallen met een jubileum van het centrum of een ander heugelijk feit. Maar heb je ook weleens gedacht aan een jaarlijks terugkerend evenement? De kracht hiervan is dat mensen het gaan onthouden en waarderen. En daardoor komen ze ook trouw naar deze festiviteiten toe. Je kan denken aan leuke spelletjesdagen, live muziek of bijvoorbeeld een Pasar Malam. Een clown huren, springkussens huren of een muzikant boeken: het kan allemaal.
Zorg voor horeca
Nu zijn deze festiviteiten en promotiedagen heel erg interessant, maar hoe zorg je er nu voor dat mensen ook de andere dagen het centrum wel kunnen waarderen? Dat doe je vooral door het winkelcentrum ook interessant te maken voor gewone dagen. Door er een plek van te maken waar het goed toeven is. En wat willen de mensen dan graag? Inderdaad, even iets kunnen drinken of een hapje eten. Zorg dan ook dat er horeca in het winkelcentrum te vinden is! Daarnaast doen leuke ontmoetingsplekken het ook goed (dus hier en daar gezellig ogende bankjes, die uitnodigen om even plaats te nemen) en staat of valt de sfeer van het centrum met de aankleding!
Over de Auteur
Schrijven is mijn passie, maar ook mijn vak...
Gerelateerde artikelen
- deel dit artikel met anderen
Beoordeling: Nog niet beoordeeld
Login om te stemmen