Huisstijl tips
PDF versie | Print Versie | Html Versie
Auteur: Logostarter | Via Artikel Post
Gezien: 1615 |
Aantal woorden: 478 |
Datum: Sat, 13 May 2017 |
0 commentaar
Een opvallende huisstijl zegt meer dan duizend woorden. Een huisstijl is de manier waarop je kennis maakt met je merk of bedrijf. Alle redenen dus om te zorgen voor een goede huisstijl die jaren meegaat en bijdraagt bij de herkenbaarheid en het consumentenvertrouwen van je merk of bedrijf.
Val op met uiterlijk!
Een huisstijl bestaat uit een naam, een logo, vormen, kleuren, typografie, fotografie en taalgebruik. Als de look van de huisstijl de klant niet aanstaat dan gaan ze automatisch op zoek naar een ander bedrijf. Zorg ervoor dat alle uitingen van visitekaartje tot billboards van mailing tot websites met elkaar overeenkomt! Mooie huistijl ontwerpen zijn altijd een eindproduct van een goede samenwerking met de klant.
Val op met inhoud!
Ook de inhoud is erg van belang. Denk van tevoren goed na wat je bedrijf moet uitstralen en welke doelgroep je wilt aanspreken. Hier kan je de content op aanpassen. Als je goed nadenkt over de inhoud van bijvoorbeeld je flyer en de tijd neemt om dit echt bijzonder te maken, dan is dit een goede manier om indruk te maken op klanten en relaties!
Wees sociaal
Een sterke huisstijl in deze tijd is niet voldoende! Je visitekaartje, briefpapier, flyer en webdesign zijn af en wat nu? Woon je in Eindhoven? Voor webdesign Eindhoven neem je contact op met een reclamebureau in de buurt. Zorg ervoor dat je bedrijf of merk altijd in beeld blijft. Dit kun je doen doormiddel van nieuwsbrieven te versturen of veel berichten te plaatsen op Sociale Media. Vraag jezelf constant af: Als ik dit bericht verstuur, hebben mijn klanten dan er iets aan. Blijf ook vragen beantwoorden die klanten aan je stellen via je eigen website en/of Sociale Media voor de betrouwbaarheid van je merk of bedrijf.
Het ontwerpproces
Zorg ervoor dat de ontwerper waarmee je samenwerkt genoeg input heeft om een passend logo en huisstijl te ontwerpen. Denk van te voren na over de volgende vragen: Wat doet je bedrijf? Op wie richt je bedrijf zich? Wat zijn de kernwaarden? En wat maakt het bedrijf onderscheidend? Hiermee zou een ontwerper één of meerdere concepten kunnen ontwerpen voor het logo en de huisstijl.
Over de Auteur
Ik ben actief bij Logo-starter. Logo-starter is een reclame blog voor logo's en huisstijlen.
Gerelateerde artikelen
- deel dit artikel met anderen
Beoordeling: Nog niet beoordeeld
Login om te stemmen