Ludieke acties tijdens een beurs of evenement
PDF versie | Print Versie | Html Versie
Auteur: Heleen | Via Artikel Post
Gezien: 4296 |
Aantal woorden: 514 |
Datum: Tue, 16 Oct 2012 |
0 commentaar
Wanneer u de basis van uw beursstand geregeld heeft, zoals uw personeel en folderhouders, is het tijd om na te gaan denken over leuke, unieke dingen die bezoekers naar uw stand trekken en, hopelijk, overhalen tot het in zee gaan met uw bedrijf.
Een aantal tips:
Vertel!
Tweet vanaf de beursvloer, schrijf een artikel en bied dat aan nieuwssites aan, stuur een nieuwsbrief aan (potentiële) klanten, of maak een filmpje over uw stand en vraag bezoekers om reacties. Deze video kunt u op Google's video site en uw eigen website plaatsen. Zorg er echter wel voor dat u dit tijdens de beurs doet zodat het actueel is, en dan nog het liefst de eerste dag zodat u twijfelaars over de streep kunt trekken om de tweede dag de beurs te bezoeken.
Spring eruit!
Laat uw beursstand opvallen! Kies een afwijkende kleur vloerbedekking of een interactieve vloer, bouw een decor of plaats een grote eyecatcher zoals een simulator, en zorg voor een opvallende visual die uw boodschap vertelt. Zet een hostess, acteur of modellen in om de bezoeker naar uw stand te trekken en mensen aan te spreken. Vervolgens kunnen uw specialisten het van hem of haar overnemen. Wanneer de modellen ook nog eens opvallend gekleed zijn, zal dit voor meer publiciteit zorgen. Zorg er vooral voor dat bezoekers uw bedrijf 'ervaren'!
Deel uit!
Deel hapjes, drankjes of ijsjes uit om bezoekers naar uw stand te trekken. Bovendien zullen zij het ook aan anderen doorvertellen als bij die ene leuke stand een barista gratis shakes maakt of bitterballen bakt. Of deel een klein relatiegeschenk uit, van een fietsbel tot een sjaal, om na afloop van de beurs 'top of mind' te blijven.
Daag bezoekers uit!
Met een grappige activiteit trekt u veel bekijks. Laat bezoekers bijvoorbeeld op de foto gaan met een (foto van een) beroemdheid. U kunt deze foto direct afdrukken, met uw bedrijfslogo uiteraard. Ook kunt u bezoekers deze foto online laten delen, wat weer voor meer bezoekers van uw website kan zorgen en gesprekken op social media stimuleert. De actie is nog opvallender wanneer u inspeelt op iets actueels, zoals het WK. Denk ook eens aan een wedstrijd, quiz of verloting. Veel bezoekers zullen komen kijken en zo kunt u een gesprek aanknopen.
Met een activiteit verhoogt u de actie op uw beursstand en zorgt u voor een positieve merkbelevenis. En uw uiteindelijke doel is toch om, zowel op de korte als op de lange termijn, herinnerd te worden. Zodat bezoekers zelfs jaren later zich uw stand, en dus uw imago, nog voor de geest kunnen halen en daardoor hopelijk alsnog bij u aankloppen!
Over de Auteur
www.displaystore.nl
Bij DisplayStore kunt u een folderdisplay, posterlijsten of LED lichtbakken eenvoudig eenvoudig online bestellen. Onze producten hebben wij uitgebreid omschreven met de exacte afmetingen. Met één druk op de knop heeft u uw bestelling geplaatst en vervolgens kunt u uw bestelling binnen twee werkdagen verwachten. Eenvoudig en snel!
Gerelateerde artikelen
- deel dit artikel met anderen
Beoordeling: Nog niet beoordeeld
Login om te stemmen