Maak het event of de beurs succesvol!
PDF versie | Print Versie | Html Versie
Auteur: Serita | Via Artikel Post
Gezien: 577 |
Aantal woorden: 463 |
Datum: Thu, 10 Dec 2015 |
0 commentaar
Er zijn vele factoren die een beurs of evenement tot succes maken. Gelukkig heb je een groot deel zelf in de hand! Het belangrijkste is de voorbereiding. Maar waar kun je nu precies aan denken?
Zorg voor een goede briefing
Het begin van het succes is een goede briefing, daarin kun je de volgende uitgangsputen opstellen:
- Doelgroep: Wie is je doelgroep? Wat is hun functie? Komen ze wel op de beurs? Hoe kun je die mensen in het hart raken?
- Doelstellingen: Wat zijn je doelen op de beurs of op het event? Gebruik de SMART-methode (Specifiek Meetbaar Acceptabel, Realistisch, Tijd) om de doelen goed te definiëren.
- Propositie: Wat is de boodschap die je vertelt?
Ontwikkel vervolgens een concept die gebaseerd is op de bovenstaande 3 punten: doelgroep, doelstellingen en propositie. Sta daarbij ook stil hoe je het verder door kunt zetten voor en na de beurs of het event. Je moet het zien als een geintergreerde campagne.
10 praktische tips om het event succesvol te maken
Vaak zijn het de details die het verschil maken of event werkelijk een succes wordt. Een paar korte tips voor je:
- Begin het liefst minimaal 6 maanden van te voren met het plannen van je event.
- Kijk goed of de beurs aansluit bij jouw doelstellingen
- Kies het juiste type voor je stand. Moet hij herbruikbaar zijn? Mobiele producten? Of éénmalig gebruik?
- Kies voor een concept dat je doelgroep raakt. Mensen beslissen op basis van emotie
- Maak doelen SMART en meet ze ook!
- Vaak wordt er een beurshandboek uitgereikt: zorg dat je deze goed doorleest.
- Neem de juiste mensen mee (die het ook echt leuk vinden!) en geef ze een rol die bij ze past.
- Bereid je standpersoneel goed voor en stel ook een standmanager aan.
- Zorg dat je jouw klanten en prospects ook allemaal (op tijd) uitnodigd.
- En denk natuurlijk ook goed na over de follow-up.
Producten om het event te ondersteunen
Om het event te ondersteunen kun je denken aan verschillende producten:
- Verschillende bannerdisplays
- Counts
- Brochurehouders
- Presenatiezuilen
- Billboard
- Tenten
Over de Auteur
Laarhoven design: Vanuit de kracht van Live Communicatie bewijzen wij iedere dag opnieuw dat elk bedrijf, elke organisatie, aantoonbaar succesvol(ler) kan zijn met de deelname aan een beurs of de organisatie van een event.
Gerelateerde artikelen
- deel dit artikel met anderen
Beoordeling: Nog niet beoordeeld
Login om te stemmen