Mobiel adverteren is de sleutel
PDF versie | Print Versie | Html Versie
Auteur: YTokaya | Via Artikel Post
Gezien: 944 |
Aantal woorden: 515 |
Datum: Thu, 28 Feb 2013 |
0 commentaar
Nederland is één van de voorlopers betreffende smartphone adoptie en -gebruik in Europa. 47% van de smartphone gebruikers maakt dagelijks gebruik van mobiel internet. Bij smartphone gebruikers onder de 24 jaar ligt dat percentage zelfs op 75%. Maar liefst 49% van de Nederlandse mobiele gebruikers bezit een smartphone. Nederland kent dus veel smartphone gebruikers. Maar hoe kunnen deze smartphone gebruikers het beste bereikt worden voor marketing doeleinden?
Inspelen op smartphone gebruik
De gemiddelde afstand tussen een persoon en zijn/haar smartphone is slechts 90 centimeter. 30% van de smartphone gebruikers neemt zijn/haar mobiele telefoon mee naar de wc. Dit duidt erop dat de mobiele telefoon belangrijk is voor veel mensen. Het is duidelijk dat de smartphone een rol moet spelen om consumenten direct te willen benaderen. Wellicht is het de beste manier om deze smartphone gebruikers direct te benaderen via mobile advertising. Mobiel adverteren is het plaatsen van advertenties op internet, aangepast aan de formaten van mobiele apparaten. Bij mobiel adverteren wordt er rekening gehouden met de kleinere advertentie ruimte. Tevens wordt er efficiënter omgegaan met zoekwoorden en advertentieteksten. Dit zorgt ervoor dat mobiel adverteren een hogere conversieratio heeft dan online advertenties.
Mogelijkheden van mobiel adverteren
Wanneer er gekozen wordt voor mobiel adverteren zijn er tal van mogelijkheden. Er kunnen namelijk een aantal advertentieformaten onderscheiden worden:
- Eén van de advertentieformaten is een display. Een mobiele display wordt aangepast aan de grootte van mobiele apparaten. Een mobiele display wordt over de gehele pagina weergegeven.
-Display expandable is net als een display, een mooie display advertentie. Een display expandable advertentie komt vanuit een display advertentie. De advertentie vult vervolgens de helft van het scherm of het gehele scherm van het mobiele apparaat.
-Een prestitial is een pagina vullende advertentie. Een prestitial wordt veelal bij het starten van een applicatie op het beeldscherm getoond.
-Een andere mogelijkheid van mobiel adverteren zijn video ads. Met video ads kunnen er visuele attractieve mobiele advertentievormen gekozen worden. Video ads zijn voornamelijk geschikt voor het creëren van naamsbekendheid.
-Door middel van een textlink trekt u de aandacht van potentiële klanten, met een tekst van maximaal 24 karakters. Een textlink verwijst door naar uw landingspagina.
-Daarnaast kunt u kiezen voor rich media advertenties. Deze advertenties bieden de mogelijkheid om te adverteren op iedere gewenste plaats. Met rich media kunt u in iedere vorm of grootte een advertentie plaatsen voor mobiele apparaten.
Aanpassen aan consumenten
Mobiel adverteren geeft veel mogelijkheden. De verschillende advertentieformaten bieden mooie kansen voor ondernemers. Het Nederlandse smartphone gebruik laat zien dat Nederland klaar is voor een mobiele aanpak.
Over de Auteur
Online Marketeer, gespecialiseerd in alle vormen van Online Marketing. Samen met een gepassioneerd team van specialistische medewerkers ben ik continu bezig om uw internet marketing campagne tot een succes te maken. - See more at: http://artikelpost.nl/online-marketing/het-managen-van-uw-online-reputatie.html#sthash.T6UvCYWi.dpuf
Gerelateerde artikelen
- deel dit artikel met anderen
Beoordeling: Nog niet beoordeeld
Login om te stemmen