Tips voor een succesvolle beursdeelname
PDF versie | Print Versie | Html Versie
Auteur: sannevermeulen | Via Artikel Post
Gezien: 625 |
Aantal woorden: 934 |
Datum: Fri, 21 Oct 2016 |
0 commentaar
Het deelnemen aan een beurs kan een succesvolle marketing- of sales activiteit zijn. De resultaten van de beursdeelname hangen echter van een aantal aspecten af. Zo is het belangrijk dat het vooraf duidelijk is wat je wilt bereiken met de beurs en wat voor bezoekers je op de beurs kunt verwachten. Daarnaast is ook een goede voorbereiding essentieel voor het verloop van de beurs.
Neem je binnenkort zelf deel aan een beurs of overweeg je dit? Ik geef je een aantal tips om het succes van jouw beursdeelname te vergroten.
#1 Bepaal de doelstellingen
Wat wil je bereiken met de beursdeelname? Voordat je deelneemt aan een beurs is het belangrijk om helder in kaart te brengen wat je met jouw deelname wilt bereiken. Het beste is om concrete doelstellingen op te schrijven samen met het team dat naar de beurs gaat. De betrokken weten op die manier ook wat de belangrijkste doelen van de deelname voor hen zijn. Daarnaast zorgen concrete doelstellingen ervoor dat je in staat bent om de geschiktheid van de beurs te evalueren.
#2 Breng de doelgroepen in kaart
Welke standbezoekers wil je? Een andere belangrijke vraag die jij en je team moeten beantwoorden is welke personen jullie bij de stand willen hebben. Breng de doelgroepen die jullie tijdens de beurs willen bereiken in kaart en onderzoek daarnaast ook de mogelijkheden om hen uit te nodigen. Nodig hen vervolgens telefonisch, per mail of op een andere creatieve manier uit.
#3 Onderzoek de behoeften van de doelgroepen
Nadat jullie de doelgroepen in kaart hebben gebracht en hen uitgenodigd hebben, is het essentieel om te onderzoeken welke behoeften zij hebben. Wat willen de doelgroepen met hun bezoek aan de beurs bereiken? Tip: vraag bij de organisator van de beurs het bezoekersprofiel op. Op die manier weet je snel wat voor bezoekers er de voorgaande edities waren en wat hun informatiebehoeften waren.
#4 Ontwikkel een beursstrategie
Om de vooraf gedefinieerde doelstellingen te kunnen behalen is het noodzakelijk om een strategie voor de beurs te ontwikkelen. Bepaal hoe groot de stand moet zijn, welke mensen de stand gaan bemannen en wat er op de beurs gepresenteerd gaat worden.
#5 Bedenk een beursactie
Tot slot draagt een beursactie positief bij aan het succes van je beursdeelname. Brainstorm samen met je team op wat voor manieren jullie stand kan opvallen tussen de andere stands. Een leuke manier om je bedrijf te onderscheiden op de beurs is bijvoorbeeld bedrukte bedrijfskleding van Merchandising Concepts. Een andere manier om de aandacht van bezoekers te trekken is een videoprojectie. Beweging en geluid maken mensen namelijk nieuwsgierig.
Succes met de voorbereidingen voor je beursdeelname!
Over de Auteur
Sanne Vermeulen.
Gerelateerde artikelen
- deel dit artikel met anderen
Beoordeling: Nog niet beoordeeld
Login om te stemmen