Verschillende manieren om je bedrijf te promoten
PDF versie | Print Versie | Html Versie
Auteur: Niels78 | Via Artikel Post
Gezien: 550 |
Aantal woorden: 565 |
Datum: Tue, 8 Sep 2020 |
0 commentaar
Wanneer je ervoor hebt gekozen om een bedrijf op te richten is het doel natuurlijk om zoveel mogelijk klanten te krijgen. Ongeacht het product dat je verkoopt of de dienst die je aanbiedt, is het belangrijk dat je aan promotie doet. Want zonder promotie zal het erg lastig worden om klanten te werven. Want geen één product of dienst verkoopt zichzelf. In dit artikel geven we een aantal tips over hoe je jouw bedrijf kan promoten.
Traditionele offline marketing
Er zijn verschillende manieren hoe je een bedrijf, product of dienst kan promoten. Deze promotie (communicatie uitingen) vallen onder marketing. Daarbij heb je een keuze uit online en offline ook wel de traditionele marketing genoemd. Er zijn diverse offline marketing communicatiemiddelen zoals public relations, evenementen, televisie-en radioreclame en nog veel meer. Hieronder worden drie ‘handigste’ middelen om een nieuw bedrijf te promoten toegelicht.
1. Persbericht
Als je een nieuw bedrijf op hebt gestart dan wil je graag dat mensen van het bedrijf afweten. Het is dan belangrijk dat de locatie, openingstijden, de naam van het bedrijf en de producten of diensten bekend worden. Een goede manier om deze informatie te verspreiden is om gebruik te maken van een persbericht. Dit persbericht kan dan verstuurd worden naar de lokale media en het kan ook gedeeld worden op social media. Tips om een persbericht te verspreiden vind je op deze website.
2. Buitenreclame
Wanneer je wat meer budget hebt, kan je ervoor kiezen om gebruik te maken van buitenreclame. Denk hierbij aan posters op een zuil of posters in aan abri bushokje. Op deze manier verspreidt binnen een korte tijd veel informatie over het nieuwe bedrijf door het hele land of een gedeelte van het land. Buitenreclame is een goede manier om naamsbekendheid te krijgen.
3. Evenementen
Een andere manier om de naamsbekendheid te vergroten is door een stand te hebben op een evenement in de branche van jouw bedrijf. Spreek potentiële klanten aan en maak een praatje met concurrenten of toekomstige partners. Naast het vergroten van de naamsbekendheid kan een evenement ook prima zijn om te netwerken.
Online marketing
Naast offline marketing bestaat er ook online marketing. Tegenwoordig kiezen veel meer bedrijven ervoor om hun business online te promoten. Ook binnen de online (digital) marketing zijn er verschillende middelen. Hieronder wordt de meest voorkomende promotiemiddel beschreven:
Social media
In een wereld waarin bij alles lijkt te draaien om social media, is een social media account voor je bedrijf onmisbaar. Het is zelfs geks als je ervoor kiest om als bedrijf lid te worden van één kanaal. Vaak wordt er een combinatie gebruik tussen Facebook en Instagram of Facebook en Youtube. Het belangrijkste van social media is, dat je als bedrijf er ook daadwerkelijk gebruik van maakt. Dagelijks berichten plaatsen en reageren op berichten van (potentiële) klanten is cruciaal. Daarnaast kan je ook nog gebruik maken van win-acties om engagement te krijgen met je bezoekers.
Over de Auteur
Een particulier die het leuk vindt om informatie over verschillende onderwerpen te delen.
Gerelateerde artikelen
- deel dit artikel met anderen
Beoordeling: Nog niet beoordeeld
Login om te stemmen