Waarom gebruik maken van promotieartikelen?
PDF versie | Print Versie | Html Versie
Auteur: nielsniels12 | Via Artikel Post
Gezien: 732 |
Aantal woorden: 446 |
Datum: Wed, 25 May 2016 |
0 commentaar
Mensen vragen zich soms af wat het effect is van het inzetten van promotieartikelen of relatiegeschenken voor zijn/haar bedrijf. Het is lastig vast te stellen en niet concreet te maken met harde cijfers, echter is het belangrijk dat u uw bedrijf promoot met online- en offline activiteiten. Promotieartikelen en relatiegeschenken zijn een waardevolle stimulans om uw bedrijf op een positieve manier te promoten, bijvoorbeeld tijdens evenementen, beurzen en open dagen. U wilt toch ook dat veel mensen met uw bedrijfslogo op de borst door heel Nederland lopen? Wilt u promotietextiel borduren of bedrukken?
Een uitstekende marketingactie die doordacht doorgevoerd wordt in een webshop
Als voorbeeld laat ik een voorbeeld zien van website ‘A’ die zich bezighoudt met het verkopen van eiwitshakes, creatines en overige fitness-artikelen. De shop maakt gebruik van een uitstekende marketing-methode, want men geeft jouw namelijk het voordeel dat je kunt kiezen uit 5 (gratis) producten die je bij jouw bestelling krijgt. Waaronder bidons, een handdoek of een test-product. De bidons zijn bedrukt met het logo van het bedrijf, de klant die eiwitten heeft besteld komt zeker in de sportschool waar jouw doelgroep zich bevindt en de kans is groot dat men jouw bidon gaat gebruiken in deze sportschool. Dit is voor het bedrijf voor een paar euro per bidon een uitstekende manier van marketing om nog meer producten te gaan verkopen. De klant is tevreden met jouw gratis producten, gaat andere mensen hierover vertellen en maakt automatisch gratis reclame dankzij de bidon. Op zoek naar een Nederlandse relatiegeschenken groothandel? Bekijk nu de links.
Maak een goede indruk op beurzen en evenementen
Niet alleen voor gratis weggevers is een promotieartikel zeer interessant maar ook voor het promoten van jouw shop of bedrijf op een beurs of een evenement. Geïnteresseerde mensen en collega’s lopen vaak over beurzen puur voor het verkrijgen van informatie en dergelijke. Maak direct een goede eerste indruk en zorg dat u diverse promotieartikelen beschikbaar heeft om weg te geven. Laat zien dat u professioneel uw vak uitoefent en laat zien dat uw bedrijf durft te investeren in diverse vormen van marketing. Dat geeft uw bedrijf direct een voorsprong op de concurrent, die tevens op de beurs staat zonder artikelen die weggegeven kunnen worden.
Over de Auteur
Staat over het algemeen vaak op beurzen en evenementen. Voornamelijk actief in de omgeving van Amsterdam en Rotterdam
Gerelateerde artikelen
- deel dit artikel met anderen
Beoordeling: Nog niet beoordeeld
Login om te stemmen