Wat doet een kanttevredenheidsonderzoek voor jouw bedrijf?
PDF versie | Print Versie | Html Versie
Auteur: Netwrite | Via Artikel Post
Gezien: 575 |
Aantal woorden: 408 |
Datum: Wed, 11 Feb 2015 |
0 commentaar
Elke ondernemer steekt veel tijd en energie in zijn eigen bedrijf om te groeien en tevreden klanten te houden. Maar hoe weet je wat je klanten werkelijk van je vinden? Hoe kun je je service nog meer verbeteren of welke producten missen ze in je assortiment? Je zou dit elke klant persoonlijk kunnen vragen, maar dit is eerlijk gezegd nogal tijdrovend. Een klanttevredenheidsonderzoek is de oplossing voor elke MKB-er.
Een goed klanttevredenheidsonderzoek geeft je inzicht in de wensen en eisen van je klant zodat je hierop direct kunt inspelen. Op die manier creëer je een voorsprong ten opzichte van je concurrenten. Je kunt je toekomstplannen afstemmen op wat je klanten willen en zo een meerwaarde creëren. Via social media wordt er snel gepraat over slechte ervaringen bij bedrijven, maar ook over goede ervaringen. Vooral bedrijven die naar hun klanten luisteren en actie nemen op hun adviezen, kunnen rekenen op goede Facebook- en Twitterberichten. En aangezien de meeste klanten de recensies van vrienden en bekenden meer vertrouwen dan je laatste reclamecampagne, is deze vorm van communicatie erg waardevol voor elk bedrijf. Tijd dus om er achter te komen wat je klanten werkelijk willen.
Het onderzoeken van de wensen en eisen van je klant vergt echter wel tijd, inzicht en know how. En laat de gemiddelde ondernemer nu net bezig zijn met ondernemen en niet met het uitpluizen van hoe je het beste een onderzoek houdt. Daarom is er de mogelijkheid om gebruik te maken van MKB-rapport.nl. Uit 3 verschillende abonnementsvormen kies je eenvoudig de vorm die het beste bij jou past. Je kunt zelf aan de slag met de online onderzoekstool, maar er ook voor kiezen om ondersteund te worden door professionals die je helpen bij de opzet van je onderzoek en de analyse van je vragen. Op die manier versterk je je business tegen een vast laag tarief per maand en ben je verzekerd van goed advies. Makkelijker kan het bijna niet. Neem dus eens een kijkje op MKB-rapport.nl, start binnenkort je eigen klanttevredenheidsonderzoek en laat je bedrijf floreren.
Over de Auteur
Netwrite schrijft over zeer uiteenlopende artikelen in o.a. de automotive branche, zakelijke dienstverlening en B2C markt.
Gerelateerde artikelen
- deel dit artikel met anderen
Beoordeling: Nog niet beoordeeld
Login om te stemmen