Wel of niet acquisitie in crisis tijd?
PDF versie | Print Versie | Html Versie
Auteur: MarkvanGerven | Via Artikel Post
Gezien: 431 |
Aantal woorden: 774 |
Datum: Wed, 15 Apr 2020 |
0 commentaar
Dat is een vraag die we de laatste weken heel vaak krijgen. En dat is niet zo gek. Het is een bijzondere tijd. Sommige hebben al eerder een crisis meegemaakt en andere niet. Nu is deze crisis wel een bijzondere. Je voelde hem aankomen, maar dacht die gaat aan ons voorbij. Maar dan in eens die persconferentie. Slik! En nu?
De business leek stil te vallen. We moesten van de één op de andere dag thuis werken. Alles werd uit de kast gehaald om dit te realiseren zodat BV Nederland die maandag weer door kon. Nu is er qua technologie heel veel mogelijk en is dat voor vele eenvoudig te organiseren. Maar voor medewerkers een behoorlijke omslag. Thuis alles regelen en inrichten, het gezin, de kids, noem maar op.
En is het maandag 16 maart! En dan ..? En dan gaat bijna alles gewoon weer door. Natuurlijk hebben we het er over. Natuurlijk zijn we in shock. De eerste focus ligt op de reguliere business. Eerst dat maar eens onder controle krijgen. En dan verder kijken. Want als we verder kijken; Wat betekent dit voor jouw sales en acquisitie van nieuwe klanten?
Kun je het maken om de acquisitie instrumenten weer vol aan te zetten?
Laat ik allereest beginnen met te zeggen dat het wel voor jezelf goed moet voelen om dit te doen. Wat ik daarnaast merk is dat we met elkaar een enorme veerkracht hebben en dat we door willen, maar ook moeten. De boodschap van Rutte was niet om te stoppen met werken. Wat wij merken bij de acquisitie is dat het een enorme verbroedering geeft. Iedereen wil het contact maken. En iedereen wil ook door. We zitten nu in een crisis, maar als het goed is komen we daar uit en is er een tijd na de crisis.
Let wel op de tone of voice van jouw acquisitie, die je telefonisch doet of via mail of social. Zorg dat je aansluiting maakt in jouw communicatie, waarbij begrip en begrijpen key zijn. Ga niet als een hongere salestijger het gesprek in. Maar zorg voor connectie en maak eventueel een tussenstap. Een fysieke afspraak is misschien nog te ver, maar bouw bijvoorbeeld een korte online presentatie in of geef een online demo. Er zijn heel veel mogelijkheden om jouw acquisitie in de vaart te houden.
Houd de scherpte en zorg dat je de sales pijpijn gevuld houd. Als je na de crisis begint moet je aardig wat tijd inhalen.
Meer weten over deze aanpak? Op Sense for Sales lees je meer over de mogelijkheden van acquisitie en over telefonische acquisitie uitbesteden.
Over de Auteur
Ik schrijf graag over sales en acquisitie.
Gerelateerde artikelen
- deel dit artikel met anderen
Beoordeling: Nog niet beoordeeld
Login om te stemmen