Zoekmachine-optimalisatie: wat vooral niet (meer) te doen?
PDF versie | Print Versie | Html Versie
Auteur: Webzo | Via Artikel Post
Gezien: 1250 |
Aantal woorden: 370 |
Datum: Sun, 5 May 2013 |
0 commentaar
Waar veel webmasters nog de fout in gaan bij zoekmachine optimalisatie, is dat ze dezelfde regels nog volgen als 5 of 10 jaar geleden. Waar het internet de afgelopen jaren een enorme ontwikkeling heeft meegemaakt, heeft Google zich vanzelfsprekend ook heel erg door ontwikkeld. Zo zijn de algoritmes die Google gebruikt om een website te ‘lezen’ en om deze zo een plek in de Google zoekresultaten te geven enorm door ontwikkeld en zijn de algoritmes vooral veel slimmer geworden.
Waar het vroeger er vooral om ging om zoveel mogelijk links naar uw website te krijgen, wordt dit tegenwoordig juist afgeraden. Bij zoekmachine optimalisatie gaat het tegenwoordig om kwaliteit in plaats van kwantiteit. Een website over vogels heeft er niets aan als het 20 links heeft vanaf auto en verzekering websites; het is tegenwoordig veel beter om dan 5 links te hebben vanaf andere vogel gerelateerde websites.
Daarnaast gingen veel webmasters vroeger linkruilen: “Plaats jij mijn website op jouw website, doe ik hetzelfde”. Google heeft dit echter doorgekregen en bestraft websites in sommige gevallen tegenwoordig zelfs hiervoor. Ook het verkopen van een link op een website, puur om hoger te komen Google is tegenwoordig bij Google ‘strafbaar’ geworden. Google kan een website dan straffen door ze 10 plekken lager weer te geven in de zoekresultaten of er zelfs voor kiezen de website volledig van Google te verwijderen.
Het is dus erg belangrijk om te weten wat nou wel mag (zogeheten white hat zoekmachine optimalisatie) en wat nou niet mag (black hat zoekmachine optimalisatie). Er zijn veel websites die hier hun mening over geven, maar het verstandigste is om hier informatie over te krijgen van een bedrijf wat zich hierin heeft gespecialiseerd om er zo zeker van te zijn dat uw website geoptimaliseerd wordt voor Google en niet bestraft door Google.
Over de Auteur
StijgeninGoogle.nl zorgt er voor dat jouw bedrijf hoger in Google komt te staan op gewenste zoekwoorden. Wij maken zonder kosten een vrijblijvende analyse en kostenoverzicht.
Gerelateerde artikelen
- deel dit artikel met anderen
Beoordeling: Nog niet beoordeeld
Login om te stemmen