Zullen hashtags de keywords vervangen?
PDF versie | Print Versie | Html Versie
Auteur: reclamebureauholland | Via Artikel Post
Gezien: 764 |
Aantal woorden: 366 |
Datum: Mon, 14 Oct 2013 |
0 commentaar
Google heeft aangekondigd dat alle zoekopdrachten vanaf nu volledig gecodeerd worden. Alles, elke zoekopdracht. Dat betekent dus dat je in Google Analytics geen keyword data meer te zien krijgt. De vraag is dan wat er gebeurt met Google’s eigen applicaties, en hoe ze hier op zullen gaan reageren. Maar het lijkt er voor nu op dat Google met deze verandering gebruikers nog meer richting Google+ wilt sturen, zodat + het hoofdkantoor wordt voor de gebruikers.
Voorheen waren alleen keywords verborgen als men de zoekopdracht starte terwijl ze ingelogd waren op hun Google+ account, en dat verklaarde de [not provided] keywords in Analytics. Er wordt al vol op gedebateerd over het effect van deze verandering en wat de echte achterliggende motivatie zou zijn van Google.
Google support nu ook hashtag zoekopdrachten (iets wat Google+ al sinds mei doet). Wanneer een gebruiker met een hashtag zoekt krijgt hij niet alleen relevante resultaten maar ook live resultaten uit Google+ in de zijbalk. Nice!
In 2010 werd de Internet Marketing wereld verrast door een nieuwe algoritme update genaamd Caffeine. Deze update zorgde voor meer relevantre resultaten en snellere indexeertijden. Wederom heeft Google zichzelf overtroffen met hun nieuwe update genaamd Hummingbird. Deze update belooft naast snellere indexeertijden ook de lat vele malen hoger gelegd wat betreft de verfijning van de zoekresultaten. In plaats van het simpelweg woord-voor-woord verwerken is het nieuwe algoritme van Google gebouwd om intelligent en snel volledige vragen te analyseren. Google’s zoekmachine maakt een start in het begrijpen van concepten, relaties tussen concepten en zelfs nog meer ingewikkelde vragen.
We zijn misschien eindelijk dan toch op het punt aangekomen dat ja pagina volproppen met keywords geen effect meer zal hebben, dat backlinks minder relevant zullen worden. Als dat waar is dan kunnen we ons eindelijk focussen op goede content, en op een schone manier communiceren.
Over de Auteur
Amsterdam, het centrum van ons land, Reclamebureau Amsterdam, het middelpunt van uw communicatie. Opvallend in visie, identiteit en reclamecampagne. Bekijk meer op reclamebureauamsterdam.nl
Gerelateerde artikelen
- deel dit artikel met anderen
Beoordeling: Nog niet beoordeeld
Login om te stemmen