Bedrijven zetten zich in voor het goede doel
PDF versie | Print Versie | Html Versie
Auteur: Fleur | Via Artikel Post
Gezien: 670 |
Aantal woorden: 458 |
Datum: Wed, 8 Oct 2014 |
0 commentaar
In tijden dat het wat minder gaat, is het goed dat we elkaar helpen. Niet alleen mensen zetten zich in moeilijkere tijden voor elkaar in, te denken aan vrijwilligerswerk, maar ook bedrijven doen dit. Verschillende bedrijven koppelen hun naam aan een Nederlands- of buitenlands goed doel. Maar, wat voor bedrijven zijn dit en waarom zouden ze dit doen?
Veel bedrijven, bekende maar ook onbekende
Veel meer bedrijven dan dat we eigenlijk weten zetten zich in voor het goede doel. Denk bijvoorbeeld aan een boer die een deel van zijn oogst schenkt aan een voedselbank. Maar ook een lokaal bouwbedrijf dat zich inzet voor een 'ontbijtproject' op scholen. Toch zijn het altijd de grote jongens die in het nieuws komen, of waar we weet van hebben, die zich inzetten voor het goede doel. Een voorbeeld van zo'n bedrijf is ECCO. Het Deense schoenenmerk zet zich in voor stichting vluchteling en heeft haar naam aan dit goede doel gekoppeld. Niet alleen buitenlandse bedrijven hebben hun naam gekoppeld aan het goed doel. Ook onze Nederlandse trots Fred de la Bretoniere steunt een goed doel. Hij zet zich in voor een kindertehuis in Nepal. Met ieder paar Shabbies gaat er een gedeelte van dit bedrag naar het kindertehuis. Gezien de enorme populariteit van deze schoenen komt er een mooi bedrag binnen voor het Kindertehuis. Mooi!
Waarom bedrijven zich inzetten
Maar, waarom zetten bedrijven zich in voor het goede doel? Bedrijven kunnen verschillende redenen hebben waarom zij zich in willen zetten voor een goed doel. De vraag: 'waarom bedrijven zich inzetten voor een goed doel?' is dan ook niet met een eenduidig antwoord te beantwoorden. Toch zijn er tal van dingen op te noemen waarom zij dit doen. Het kan bijvoorbeeld zo zijn dat ze het doen omdat ze zelf ook ooit in een dergelijke situatie hebben gezeten. Te denken aan armoede. Een andere reden kan zijn omdat ze meer met hun naam in de publiciteit willen komen en daarom hun naam koppelen aan een goed doel. Een andere reden kan natuurlijk ook zijn, dat ze het gewoon een goed doel vinden. Wat de reden ook is, het is belangrijk dat bedrijven dit blijven doen. Door de inzet en geld van bedrijven kunnen er projecten op gezet worden en wordt de wereld steeds een beetje beter.
Over de Auteur
Door elkaar te helpen creëren we saamhorigheid. Iets wat vandaag de dag hard nodig is gezien al het leed in de wereld.
Gerelateerde artikelen
- deel dit artikel met anderen
Beoordeling: Nog niet beoordeeld
Login om te stemmen