Zijn de standaard relatiegeschenken (bijvoorbeeld: dvd persen of bedrukte USB stick) nog steeds effectief? - Artikel Post - Artikel Marketing

Zijn de standaard relatiegeschenken (bijvoorbeeld: dvd persen of bedrukte USB stick) nog steeds effectief?

PDF versie | Print Versie | Html Versie Auteur: daniellevanderblom
Gezien: 605 | Aantal woorden: 363 | Datum: Wed, 11 Jan 2012 | 0 commentaar





In de zakelijke markt worden er miljoenen besteed aan het geven van relatiegeschenken. Deze geschenken gaan vaak hand in hand met achterliggende gedachten, lobbyisten en verborgen agenda’s. Het is in sommige gevallen dan ook cruciaal dat het relatiegeschenk goed wordt ontvangen.


Dvd persen en andere cliche’s

Een bedrukte dvd met een kerstgroet of ander interessant filmpje was jarenlang een van de betere manieren om een relatie te verassen, te bedanken of te manipuleren. Veel bedrijven verstuurde een dergelijke dvd in grote getalen naar allerlei verschillende bedrijven. Slechts enkele dingen werden aangepast (zoals adres en naam). Dit is echter niet de meest efficiente manier om om te gaan met je tijd en geld. Je kunt namelijk veel effectiever omgaan met dvd persen.


Een persoonlijke touch
Nu is er niets mis met het bedrukken of persen van dvd’s. Dit is een leuk en verassend cadeau. Wat echter belangrijk is, is het feit dat diegene die het cadeau ontvangt denkt dat hij speciaal is. Een stukje personalisering dus. Nu zal dit niet voor iedereen even makkelijk zijn toe te passen maar je kunt aan de volgende dingen denken:
•    Stuur een persoonlijke brief/kaart mee met het geschenk
•    Voeg een dvd toe waarvan jij weet/denkt dat diegene het leuk vind
•    Stuur per sector waarnaar je geschenken stuurt, een bepaalde soort dvd.
•    Stuur het geschenk op de verjaardag van de relatie
Persoonlijke dingen (zoals deze punten hierboven) zorgen ervoor dat vrijwel elk relatiegeschenk een succes is. Het gaat er immers om dat diegene het idee heeft dat er moeite voor hem of haar is gedaan. Zelfs wanneer je maar een klein beetje extra moeite doet, zal diegene het merken!

Over de Auteur

Relatiegeschenken zijn nog steeds zo belangrijk en effectief als vroeger, als je ze maar goed gebruikt.

Gerelateerde artikelen


- deel dit artikel met anderen


Beoordeling: Nog niet beoordeeld

Commentaar

Geen commentaar geplaatst.

Commentaar toevoegen

Jouw naam:


Jouw email:


Commentaar

Type de code over die je hieronder ziet (beveiliging tegen Spam en geautomatiseerde aanmeldingen)

Visual CAPTCHA


Artikel Kenwoorden



Top Auteurs

gerardkempers
[264 geplaatste Artikelen] feed
Posterwinkel
[123 geplaatste Artikelen] feed
sannevermeulen
[107 geplaatste Artikelen] feed
Niels78
[90 geplaatste Artikelen] feed
LoraineQuel
[76 geplaatste Artikelen] feed
Relatiegeschenken Gullegever.nl
[75 geplaatste Artikelen] feed
Sjoerd de Groen
[73 geplaatste Artikelen] feed
RBOnline
[72 geplaatste Artikelen] feed
bvvught
[66 geplaatste Artikelen] feed
JennyL
[59 geplaatste Artikelen] feed


artikelpost logo