De nieuwe gTLD's bieden kansen - Artikel Post - Artikel Marketing

De nieuwe gTLD's bieden kansen

PDF versie | Print Versie | Html Versie Auteur: DMR
Gezien: 415 | Aantal woorden: 461 | Datum: Tue, 4 Nov 2014 | 0 commentaar

Er heeft een revolutie plaatsgevonden in de domeinwereld. Sinds kort zijn er honderden nieuwe extensies beschikbaar, ook wel gTLD's genaamd. Met deze gTLD's (aka extensies) worden de .nl en .com extensies verleden tijd. Met de nieuwe gTLD's is het mogelijk om een domeinnaam én extensie te kiezen die helemaal passen bij je identiteit, bedrijf, merk, klant en geografische ligging. Deze gTLD's kunnen bijdragen aan de vindbaarheid van je website. Dit heeft te maken met de 3 categorieen waarin de extensies ingedeeld worden:




1. geoTLD's zoals .newyork of .paris
2. Generieke termen zoals .travel, .cooking of .jobs
3. Merknamen zoals .samsung of .microsoft

Deze nieuwe gTLD's leiden tot een verruiming in het aantal beschikbare domeinnamen en extensies. Dit betekent dat er weer een markt open ligt voor ondernemers. Bedrijven kunnen creatief zijn, inspelen op pakkende domeinnamen en dit alles kan bijdragen aan de vindbaarheid van de website. Hoe een bedrijf inspeelt op de vindbaarheid is als volgt;

Zoekmachines geven steeds meer credits aan de geografische nabijheid van de online bezoeker en geven daarom voorkeuren aan bij het tonen van zoekresultaten. Dus iemand die op zoek is naar een kapper in Munchen, zal erin resulteren dat er zoekresultaten worden getoond die voor de bezoeker het gemakkelijkst zijn te bereiken en in de buurt aanwezig zijn. Eindigt de domeinnaam op .munchen, dan zal deze domeinnaam sneller bovenaan verschijnen omdat Google het als relevant ziet. 
Ook de generieke termen binnen de gTLD's dragen bij aan de vindbaarheid van de domeinnaam. Als een bezoeker op zoek is naar een hotel en jouw website eindigt op .hotel, dan is de kans groot dat de internetgebruiker sneller op jouw website klikt omdat hij erop vertrouwt dat dit een website is van een hotel. 

De nieuwe gTLD's bieden de domeinnaamhouder zoals genoemd veel voordelen voor de vindbaarheid van de website. Maar toch blijft nog de vraag, wanneer mensen klaar zijn voor de volledige omschakeling van .nl of .com naar .management of .fish. We zijn nog niet gewend aan de invoering van deze nieuwe extensies, ook al biedt het veel voordelen. Het zal enige tijd in beslag nemen voordat men massaal zal gaan kiezen voor de gTLD's. 

Durf jij het wel al aan? Of wil je een extra opties openhouden naast je eigen website? Op www.domein-registratie.nl kun je terecht voor de domeinnaam registratie en doe de domeinnaam check

Over de Auteur

Werkzaam bij Domein-Registeren. 

Gerelateerde artikelen


- deel dit artikel met anderen


Beoordeling: Nog niet beoordeeld

Commentaar

Geen commentaar geplaatst.

Commentaar toevoegen

Jouw naam:


Jouw email:


Commentaar

Type de code over die je hieronder ziet (beveiliging tegen Spam en geautomatiseerde aanmeldingen)

Visual CAPTCHA


Artikel Kenwoorden



Top Auteurs

gerardkempers
[264 geplaatste Artikelen] feed
Posterwinkel
[123 geplaatste Artikelen] feed
sannevermeulen
[107 geplaatste Artikelen] feed
Niels78
[90 geplaatste Artikelen] feed
LoraineQuel
[76 geplaatste Artikelen] feed
Relatiegeschenken Gullegever.nl
[75 geplaatste Artikelen] feed
Sjoerd de Groen
[73 geplaatste Artikelen] feed
RBOnline
[72 geplaatste Artikelen] feed
bvvught
[66 geplaatste Artikelen] feed
JennyL
[59 geplaatste Artikelen] feed


artikelpost logo