Essentiële functies voor webshop ontwikkeling
PDF versie | Print Versie | Html Versie
Auteur: terrypasencio | Via Artikel Post
Gezien: 1233 |
Aantal woorden: 850 |
Datum: Fri, 23 Nov 2012 |
0 commentaar
De online markt is flink gegroeid en de concurrentie wordt groter. Het bereik is groot en vrijwel iedereen besteld producten online tegenwoordig.
Wanneer u een website gaat ontwerpen moet u denken als klant. Wat zou u als klant zelf belangrijk vinden, foto’s van producten, duidelijke menustructuur, goede beschrijving van de aangeboden producten, makkelijke terugkeren naar de vorige pagina, meerdere betaal opties, et cetera. Als dit eenvoudig te realiseren was, waarom zou een e-bedrijf dan de moeite nemen om een webdesign expert in te huren?
In het digitale tijdperk heeft software alles gestroomlijnd gemaakt. Web winkels zijn ook gebaseerd op hetzelfde concept. Het verschil tussen een goede winkelwagen en de winkelwagen hierboven afgebeeld, zit hem in the software die je kiest. Hoe kiest u de meest geschikte software voor uw webshop?
Hieronder staan de essentiële functies die de software voor winkelwagens moet bevatten:
1. Net zoals bij het starten van een gewone winkel is bij een webwinkel uw moto verkopen en kopen voor de klant. Dus welk verschil kunt u maken ten opzichte van uw concurrentie die de zelfde knoppen als u gebruikt? U kunt bijvoorbeeld de presentatie van uw producten verbeteren door:
· Categoriseer uw product display of ontwerp een catalogus of rooster.
· Secties als Aanbiedingen of Nieuwe producten trekken de aandacht van de klant. Aanbiedingen in opvallende banners zetten klanten aan tot kopen.
· Gratis verzending (wel binnen de grenzen uiteraard) is ook iets dat klanten aanspreekt.
2. Onderschat uw klanten niet. Ze komen op uw website omdat ze iets zoeken, vinden ze dat niet verlaten ze uw webwinkel. Maak het uw klant dus gemakkelijk door een goede productomschrijving. Maak het bestelproces eenvoudig en duidelijk. Een gratis klantenservice nummer of online of offline chat functie 24/7 is een unieke service.
3. Winkelwagen, login venster en zoekfunctie, zouden bij elkaar geplaats moeten worden. De mogelijkheid om een eigen account aan te maken is een goede hulp voor de klant om zijn bestellingen bij te houden.
4. Betaalopties met cadeaubonnen, Paypal, iDeal of rembours maakt het klanten gemakkelijk als één van de opties niet werkt.
5. Social media links om informatie te delen is de online mond op mond reclame voor uw webwinkel.
6. Store locator om te zien waar de dichtstbijzijnde winkel of verkooppunt geeft uw klant vertrouwen en is gelijk reclame voor de winkel.
7. Veiligheidsgarantie met keurmerken geeft de klant een veilig gevoel bij het online bestellen.
Over de Auteur
Webmeester is expert in Webwinkel Ontwikkeling en webmanagement. Het full service webdesign bureau voor uw webwinkel. Webmeester staat voor u klaar voor advies en service op het gebied van webwinkel ontwikkeling en het beheren van uw Webwinkel. Wilt u meer weten neem een kijkje op http://www.webmeester.eu/ voor meer informatie.
Gerelateerde artikelen
- deel dit artikel met anderen
Beoordeling: Nog niet beoordeeld
Login om te stemmen