Hoe kunt u de communicatie met uw personeel verbeteren?
PDF versie | Print Versie | Html Versie
Auteur: aidoo mobile | Via Artikel Post
Gezien: 1167 |
Aantal woorden: 503 |
Datum: Wed, 14 Nov 2012 |
0 commentaar
Interne communicatie tussen afdelingen is heel erg belangrijk voor iedere firma. Afdelingen horen goed met elkaar verbonden te zijn, wil je dat de data uitwisseling optimaal verloopt. Of het nu gaat om dienstroosters, job prestaties, werklocaties of facturen, om u wat voorbeelden te geven, het zijn allemaal verschillende informatie die via een bepaalde hulpmiddel gedeeld wordt binnen een bedrijf. Maar hoe kunt u dit zo efficiënt mogelijk aanpakken?
Interne communicatie is een belangrijk aspect dat vaak vergeten wordt wanneer er wordt gekeken naar effectief handelen. Het is een essentieel bouwsteen in iedere organisatiecultuur. Werkstroom wordt ook heel erg gestimuleerd als hier aandacht aan wordt gegeven. Door informatie op tijd met elkaar te delen weet iedereen wat hij moet doen, wat zijn geplande activiteiten zijn, wat de locatie is en wat de periodetijd is. Iedereen is op de hoogte van zijn verantwoordelijkheden en taken.
Laten we een voorbeeld nemen om dit allemaal te verduidelijken. U bent een technische dienst en heeft een administratieve en uitvoerende afdeling. Waar de administratieve afdeling verantwoordelijk is voor de administratie, personeel planning, wagenpark beheer, facturatie beheer, aankoop en meer, verplaatst iemand van de uitvoerende ploeg zich dagelijks van klant naar klant om technische klusjes, reparaties en onderhoud te doen. Beide afdelingen hebben duidelijk hun eigen activiteiten maar kunnen ook niet functioneren zonder elkaar.
Administratieve afdeling heeft informatie nodig over bijvoorbeeld de woon werk verkeer van de werknemers, de uren die ze draaien, de klusjes die ze afhandelen, hoe die jobs zijn afgerond, welke klanten gefactureerd moeten worden, en andersom weet de uitvoerende team niet waar hij moet zijn zonder zijn planning, de locaties, wat voor job het is, de contactenlijst, en wanneer die activiteiten gepland zijn. Er is duidelijk behoefte aan een twee richtingverkeer communicatie methode, want beide hebben informatie van elkaar nodig.
Maar hoe kun je dat het best organiseren wanneer beide teams elkaar niet iedere dag zien, waar de een op kantoor achter een computer zit en de ander een mobiele ploeg is? Een mobiele toepassing met geïntegreerde web planning is een mogelijke mix om een goede interne communicatie te hebben tussen deze twee afdelingen. Administratie maakt gebruik van de weboplossing en de uitvoerende ploeg van een mobiele applicatie op zijn telefoon. Hierdoor kan de data makkelijk uitgewisseld worden in reële tijd en weet iedereen waar hij aan toe is op zijn werkdag. Een eenvoudig te gebruiken programma zonder al te veel gedoe met verschillende programma’s en communicatie middelen.
Over de Auteur
mobile token is de editor specialist in GPS tracking, mobiele toepassingen en planning software voor technische diensten, bouw, facilitaire diensten, publieke instellingen en merchandisers.
Gerelateerde artikelen
- deel dit artikel met anderen
Beoordeling: Nog niet beoordeeld
Login om te stemmen