Werk sneller met een planningsprogramma
PDF versie | Print Versie | Html Versie
Auteur: Rose-Anne | Via Artikel Post
Gezien: 522 |
Aantal woorden: 398 |
Datum: Tue, 5 Mar 2019 |
0 commentaar
Voor veel mensen kan het maken van een goede en overzichtelijke planning moeilijk zijn en is het een tijdrovende klus. Deze tijdrovende klus kan grote gevolgen hebben, zoals ontevredenheid onder collega’s, doordat opdrachten ad hoc worden opgedragen. In deze blog lees je hoe je deze gevolgen kunt voorkomen.
Een geschikt planningsprogramma kiezen
Door gebruik te maken van een eenvoudig planningsprogramma voor je personeelsplanning, maak je al een grote stap in de goede richting. Maar waar let je op bij het kiezen van een geschikt planningsprogramma? De verschillen tussen de programma’s hebben te maken met de functionaliteit en de gebruiksvriendelijkheid. Is het bijvoorbeeld nodig dat medewerkers zelf invloed kunnen uitoefenen op de planning of moet er sprake zijn van automatisch plannen? Allerlei variabelen waar je als organisatie rekening mee moet houden bij het kiezen van een geschikt programma. Wanneer medewerkers zelf invloed kunnen uitoefenen op hun rooster, kan dit voor een hoge medewerkerstevredenheid zorgen. De medewerkers kunnen onderling hun diensten ruilen en/of inplannen en daarmee rekening houden met wat voor hen het beste uitkomt. Op deze manier zitten ze niet aan een vast rooster vast zonder dat ze daar invloed op uit kunnen oefenen.
De voordelen
Een voordeel van een goed planningsprogramma is dat het aantoonbaar rendement oplevert. Dit komt doordat processen soepeler lopen, doordat de planning met een beter afweging tot stand is gekomen. Daarnaast zorgt het voor een hoge tevredenheid onder medewerkers. Deze hoge medewerkerstevredenheid zal ook resulteren in hogere klanttevredenheid, doordat er kwalitatiever werk wordt geleverd.
Het aanschaffen van een planningsprogramma heeft veel voordelen en is zeker de moeite waard om productiever en efficiënter te werken. Naast productiever en efficiënter, zal dit dus ook zorgen voor een hogere medewerkerstevredenheid. En dit zorgt weer voor een hoge klanttevredenheid en dat is natuurlijk het belangrijkst.
Over de Auteur
Symagic combineert, met al meer dan 15 jaar ervaring in workforce management, innovatietechniek met een focus op mensen en medewerkers.
Gerelateerde artikelen
- deel dit artikel met anderen
Beoordeling: Nog niet beoordeeld
Login om te stemmen