Bodybuilding vs gewichtheffen - Artikel Post - Artikel Marketing

Bodybuilding vs gewichtheffen

PDF versie | Print Versie | Html Versie Auteur: | Via Artikel Post
Gezien: 413 | Aantal woorden: 1200 | Datum: | 0 commentaar

De doelen van een bodybuilder en een gewichtheffer zijn niet hetzelfde. De bodybuilder traint voor spiergroei terwijl een gewichtheffer traint voor meer kracht. Dit vereist een ander trainingsprogramma dat vooral verschilt in het uitvoeren van de oefeningen. Bij gewichtheffen is er geen sprake van de excentrische beweging tijdens een oefening. Bij bodybuilding wordt er juist nadruk gelegd op deze beweging om de tijd onder spanning te vergroten. Bij een clean gaat het bij gewichtheffen om het naar boven krijgen van de barbell. Als het gewicht boven is dan volgt er geen excentrische beweging. De barbell wordt simpelweg op de vloer gegooid. Bij bodybuilding wordt de volledige beweging gemaakt, inclusief de excentrische beweging.

KrachttKrachttraining

Het opbouwen en het onderhouden van de spiermassa is belangrijk voor iedereen. Hoe eerder je met krachttraining begint hoe beter. Na ongeveer het dertigste levensjaar wordt de spiermassa minder bij volwassenen. Dit heeft mede te maken met het feit dat men dan minder actief is dan in de twintiger jaren. Rond deze periode wordt ook het metabolisme trager. Het lichaam verbruikt dan minder snel calorieën. De combinatie van een trager metabolisme en het afnemen van de spiermassa zorgt ervoor dat je sneller vet aankomt.

De voordelen van krachttraining




Krachttraining kan helpen om jonger te blijven. De spiermassa neemt minder snel af of neemt zelfs toe. Dit heeft ook gevolgen voor het metabolisme dat sneller wordt. Het verhoogd ook de energie en verbetert de flexibiliteit. Door krachttraining kan ook botontkalking voorkomen worden. De dichtheid en de sterke van de botten verbeterd door de krachttraining. Het kan zelfs nieuw bot ontwikkelen. Krachttraining heeft de volgende voordelen:

·         Sneller metabolisme

·         Meer spiermassa ontwikkelen

·         Voorkomen van osteoporose

·         Sterkere botten

·         Verbeteren van het cholesterol

·         Verbeteren van de insuline gevoeligheid

·         Minder kans op bepaalde soorten kanker

Het is niet voor iedereen makkelijk om spieren aan te komen. Er kunnen verschillende oorzaken zijn waarom iemand niet zo groeit. Veel mensen gaan dan langer en vaker sporten om meer resultaat te behalen. Als je denkt dat het helpt om nog langer en vaker te sporten dan ben je verkeerd bezig. Door de principes te volgen van bodybuilding zijn de resultaten het snelst te bereiken.

Over de Auteur

Michael is een enthousiast sporter met veel ervaring op het gebied van krachttraining en bodybuilding.

Gerelateerde artikelen


- deel dit artikel met anderen


Beoordeling: Nog niet beoordeeld

Commentaar

Geen commentaar geplaatst.

Commentaar toevoegen

Jouw naam:


Jouw email:


Commentaar

Type de code over die je hieronder ziet (beveiliging tegen Spam en geautomatiseerde aanmeldingen)

Visual CAPTCHA


Artikel Kenwoorden



Top Auteurs

gerardkempers
[391 geplaatste Artikelen] feed
Posterwinkel
[123 geplaatste Artikelen] feed
Niels78
[120 geplaatste Artikelen] feed
sannevermeulen
[118 geplaatste Artikelen] feed
Janwillemhar1990
[113 geplaatste Artikelen] feed
artikelplaatsen
[102 geplaatste Artikelen] feed
LoraineQuel
[76 geplaatste Artikelen] feed
Relatiegeschenken Gullegever.nl
[75 geplaatste Artikelen] feed
Sjoerd de Groen
[73 geplaatste Artikelen] feed
RBOnline
[72 geplaatste Artikelen] feed


artikelpost logo