Deense merk wil Nederland veroveren via voetbal grasvelden strategie - Artikel Post - Artikel Marketing

Deense merk wil Nederland veroveren via voetbal grasvelden strategie

PDF versie | Print Versie | Html Versie Auteur: | Via Artikel Post
Gezien: 95 | Aantal woorden: 692 | Datum: | 0 commentaar

Kortgeleden werd niet alleen bekend dat Mascot hoofdsponsor zou blijven van Roda, maar ook werd aangekondigd dat ze supplier werden van Ajax. Hiermee lijkt het Deense bedrijf een duidelijke strategie gekozen te hebben in hun marketing: via de voetbalvelden. Overduidelijk de plek waar hun doelgroep zit, mannen met vecht en werklust.  

MASCOT vanaf seizoen 2019-2020 Official Supplier van Ajax.

 

Het bedrijf uit Denemarken is vooral bekend van de mascot werkkleding. Maar naar eigen zeggen is hun bereik nog niet groot genoeg. Daarom zijn ze dit jaar ook een contract aangegaan met Ajax als hoofd supplier Volgens Danny Bonn, Market Director Benelux bij Mascot passen de twee merken goed bij elkaar, omdat ze beide staan voor goede prestaties en innovatie. De marketing afdeling hoopt me de samenwerking met de diverse voetbalclubs grote stappen te zetten met de naamsbekendheid.

Familiebedrijf gooit roer om in jaren tachtig en groeit uit tot een miljarden concern.




Het textielconcern is een familiebedrijf en kent zijn oorsprong al in de jaren tachtig. Opgericht door John Kjaergaard Grosbøl onder de naam Scan Termo Konfektion Aps begon men in 1982 aan het vervaardigen van winterkleding. De weergave van de beer in het logo gaf de firma de bijnaam “The bear”. In 1989 werd de werkkleding aan het assortiment toegevoegd. Vanaf 2003 schaart het zich in de top 5 van grootste bedrijven van werkkleding in de wereld. De groei naar honger is dus nog lang niet gestild want nu lijkt Nederland dus een belangrijke afzetmarkt te moeten gaan worden.

Hoe dit gaat uitpakken zien we pas over een jaar, maar dat het goed kan werken hebben we kunnen zien bij het Belgische biermerk Jupiler. Door een slimme positionering wisten ze ook snel een plek in de biermarkt te verwerven.

 

Over de Auteur

Sjaak van Leers | Marketeer 

Gerelateerde artikelen


- deel dit artikel met anderen


Beoordeling: Nog niet beoordeeld

Commentaar

Geen commentaar geplaatst.

Commentaar toevoegen

Jouw naam:


Jouw email:


Commentaar

Type de code over die je hieronder ziet (beveiliging tegen Spam en geautomatiseerde aanmeldingen)

Visual CAPTCHA


Artikel Kenwoorden



Top Auteurs

gerardkempers
[393 geplaatste Artikelen] feed
Janwillemhar1990
[164 geplaatste Artikelen] feed
Niels78
[128 geplaatste Artikelen] feed
Posterwinkel
[123 geplaatste Artikelen] feed
sannevermeulen
[120 geplaatste Artikelen] feed
artikelplaatsen
[113 geplaatste Artikelen] feed
LoraineQuel
[76 geplaatste Artikelen] feed
Relatiegeschenken Gullegever.nl
[75 geplaatste Artikelen] feed
Sjoerd de Groen
[73 geplaatste Artikelen] feed
RBOnline
[72 geplaatste Artikelen] feed


artikelpost logo