De belangrijkste fabels over het repareren van je iPhone of iPad.
PDF versie | Print Versie | Html Versie
Auteur: Iris.Ip | Via Artikel Post
Gezien: 1138 |
Aantal woorden: 838 |
Datum: Mon, 17 Jun 2013 |
0 commentaar
Door het toenemend gebruik van smartphones in Nederland, maar ook in andere delen van de wereld, is er ook steeds meer behoefte aan reparatie van iPhones of iPads. Meer gebruik heeft meer schade tot gevolg. Tenminste dat blijkt uit de grote hoeveelheid aanvragen voor reparaties van de technische producten van Apple.
Mensen hebben vaak een negatief beeld bij iPhone reparaties. Men denkt dat het lang duurt, duur is en dat de kwaliteit van je iPhone erop achteruit gaat. Een nieuwe iPad of iPhone kopen blijkt voor sommige mensen een meer voor de hand liggende keuze te zijn.
Het is niet voor iedereen duidelijk waar je je iPhone of iPad kan laten repareren, wat de kosten hiervan zijn en wat er allemaal bij komt kijken. Sommige bedrijven noemen zich specialist op het gebied van iPhone reparatie, maar blijken enkel de iPhone 5 of iPhone 4s te repararen. Dit artikel gaat in op drie belangrijke vragen die veel mensen hebben als het gaat om reparaties van smartphones of tablets.
Bij iPhone en iPad reparaties gebruikt men altijd goedkoop materiaal
Veel mensen gaan er van uit dat bedrijven die Apple producten repareren proberen te profiteren van de klant. Men denkt daarom dat het materiaal dat bij reparaties gebruikt wordt niet van goede kwaliteit is. Dit houdt veel mensen tegen om hun iPhone of iPad te laten repareren. In de praktijk blijkt dit heel anders te zijn. Natuurlijk zijn er altijd verschillen tussen bedrijven. De één gebruikt wat goedkopere materialen dan de ander, maar over het algemeen gebruiken iPhone reparatie centers onderdelen die van vergelijkbare kwaliteit zijn als de originele onderdelen. Sommige bedrijven werken zelfs uitsluitend met originele materialen om de kwaliteit van de telefoon in staat te houden. Een bedrijf wat zich ook maar enigszins serieus neemt, scheept klanten niet af met producten van lage kwaliteit. U kunt er dus vanuit gaan dat bij uw reparatie gebruik wordt gemaakt van hoogwaardige onderdelen.
Bedrijven die iPhones en iPads reparaties uitvoeren hebben enorme marges.
Ook hier moet ik u ongelijk geven. Was het maar waar dat reparatiebedrijven hoge marges kunnen hanteren. Gelukkig voor de consument is er flink wat concurrentie op de markt, waardoor prijzen automatisch marktconform blijven. Voor een buitenstaander kan het reparatiebedrag hoog lijken. Toch valt dit erg mee. De prijs voor techniek is nog steeds hoog. Ook moet de kwaliteit van producten of onderdelen gewaarborgd worden, waardoor men vrijwel nooit werkt met goedkoop materiaal.
Besef goed dat in de prijs voor de reparatie meerdere dingen zijn meegerekend. Denk aan het aanschaffen van het onderdeel wat vervangen moet worden, het laten verzenden ervan en de arbeid die verricht moet worden om het toestel te repareren. Daarnaast heeft het bedrijf ook een pand wat betaald moet worden en komen er elke maand rekeningen binnen die direct verband houden met het ondernemen. Alles wat daarna overblijft is winst. U kunt zelf ook wel nagaan dat die marges op de reparaties dan toch wel meevallen.
Het duurt lang voor je het apparaat terug hebt.
Apple voert zelf ook reparaties uit. Wanneer je je iPhone of iPad wil laten repareren, kun je deze opsturen. De retourtijd bij Apple is inderdaad erg lang. Vaak ben je je eigen toestel enkele weken kwijt. Gelukkig krijg je tijdelijk een vervangend toestel. Meer mensen vinden daarom de weg naar de locale reparateur. Vooral door de korte levertijd is dit een goed alternatief voor de reparatie door Apple zelf. Veel iPhone reparatie centers kunnen zelfs uw toestel repareren terwijl u wacht. Vaak hebt u binnen 30 minuten uw eigen toestel met de nieuwe onderdelen weer in uw hand.
Over de Auteur
Wanneer u iPhone defect is, kunt u hem snel laten repareren bij de iPhone specialist in Den Bosch.
Gerelateerde artikelen
- deel dit artikel met anderen
Beoordeling: Nog niet beoordeeld
Login om te stemmen