Genève 2011: de beste sportwagens
PDF versie | Print Versie | Html Versie
Auteur: geertwiersma | Via Artikel Post
Gezien: 618 |
Aantal woorden: 484 |
Datum: Tue, 5 Apr 2011 |
0 commentaar
In maart is het weer zover, dan opent de 81ste internationale autosalon in Genève zijn deuren.
De autoliefhebber kan er elk jaar opnieuw watertanden bij de onthulling van de nieuwste modellen. Naast de concepten die misschien ooit het daglicht zullen zien in een licht aangepaste versie, zijn er natuurlijk ook de versies die wel degelijk op de markt komen. Deze laatste zijn dan ook het interessantst voor de bezoekers. We vinden er ook een mooi gamma aan nieuwe sportwagens hoewel die uiteraard niet voor ieders bankrekening bestemd zijn.
Natuurlijk zijn de gebruikelijke sportwagenproducenten van de partij, zoals Porsche, Lotus en Ferrari. Hieronder sommen we enkele van de meest in het oog springende nieuwe sportwagens voor u op.
We beginnen met Porsche en diens eerste echte hybride sportwagen, de Panamera S Hybride. Hij heeft dezelfde aandrijving als de hybride Cayenne, die zijn diensten dus al heeft bewezen voor Porsche. Of dit een succes wordt? We zullen het moeten afwachten.
Dan is er de Audi RS3 Sportback, de sportieve versie van de A3. Aangedreven door een 2,5 liter vijfcilinder motor gaat dit fraaie, compacte wagentje tot een top van 340 pk.
In een hogere prijsklasse vinden we de Ferrari FF. Deze afkorting staat voor Ferrari Four. Jawel, het Italiaanse paardje komt nu ook met een vierzitter. En niet zo maar een. Deze FF is een van de snelste wagens voor vier personen op de markt. Een 6,3 liter V12-motor die een kracht levert van 660 pk. Dit brengt je van 0 tot 100 in slechts 3,7 seconden en je kunt doorgaan tot je de topsnelheid van 335 km/u bereikt.
De andere grote Italiaanse naam Lamborghini komt op de proppen met de Aventador. Met zijn V12-motor genereert hij 700 pk en gaat van 0 tot 100 in een duizelingwekkende 2,9 seconden. Even doordrukken op het gaspedaal brengt je bij de topsnelheid van 350 km/u. Deze auto is niet geschikt voor zuinige chauffeurs want hij drinkt zo’n 17 liter brandstof per 100 km. Maar voor wie zich de 255.000 euro kan veroorloven, zal dat zeker geen probleem zijn.
De auto waar iedereen zit op te wachten is de Pagani Huayra, de langverwachte opvolger van de Zonda. Dit is een vrij heftig vormgegeven auto met een uiterst agressieve uitstraling. Op dit moment zijn er nog geen specificaties beschikbaar, maar iedereen weet nu al dat deze vierwieler niet zal teleurstellen. Of misschien zullen enkelen teleurgesteld zijn door het prijskaartje.
Auto’s die op zulke hoge snelheden rijden, moeten stevig gebouwd zijn, met degelijk materiaal en sterke autoruiten. Een steentje tegen de voorruit kan anders drastische gevolgen hebben.
Over de Auteur
Carglass® is de specialist op het gebied van HPX2®-ruitreparatie en autoruitvervanging. Elk jaar helpen we honderdduizenden automobilisten, 24 uur per dag, 7 dagen per week, 365 dagen per jaar.
Gerelateerde artikelen
- deel dit artikel met anderen
Beoordeling: Nog niet beoordeeld
Login om te stemmen