Kan een auto op water lopen? - Artikel Post - Artikel Marketing

Kan een auto op water lopen?

PDF versie | Print Versie | Html Versie Auteur: geertwiersma
Gezien: 1329 | Aantal woorden: 474 | Datum: Tue, 26 Apr 2011 | 0 commentaar

Verreweg de meeste huidige auto’s lopen op benzine of diesel. Dat heeft jarenlang prima gewerkt, maar sinds de jaren ‘70 is duidelijk geworden dat er toch enkele belangrijke nadelen aan kleven.





De tank van de auto volgooien is steeds meer een martelgang; wie kijkt er graag naar de teller van de pomp? De cijfers die daarop staan doen pijn aan de ogen en de portemonnee. Brandstof wordt steeds duurder en zelfs de wereldwijde kredietcrisis heeft daar maar weinig aan kunnen veranderen. Daarnaast zijn we voor onze brandstof afhankelijk van olieproducerende landen, die ons vaak niet al te gunstig gestemd zijn. En dan hebben we het nog niet eens over de verschillende milieuaspecten van ons brandstofgebruik.

Zou het niet mooi zijn als verbrandingsmotoren op water konden lopen? Dan zouden de hierboven genoemde nadelen als sneeuw in een broeikas verdwijnen. De tank volgooien kan op de eigen oprijlaan met een simpele tuinslang.

Dat klinkt te mooi om waar te zijn, zou je zeggen. Maar toch zijn er mensen en organisaties die zeggen dat het mogelijk is. Al in de jaren ‘70 kwam de Amerikaan Stanley Meyer met het idee van waterbrandstofcellen. In die cellen werd water door middel van elektrolyse opgesplitst in waterstof en zuurstof, genoeg om een verbrandingsmotor aan het draaien te krijgen.

Over de vraag of de uitvinding legitiem is, zijn de meningen verdeeld. Sceptici zeggen dat de waterbrandstofcellen, een perpetuum mobile, de wetten van de natuurkunde negeert en daardoor niet mogelijk is. Volgens voorstanders werd Meyer tegengewerkt (en uiteindelijk zelfs vermoord) door de invloedrijke olie-industrie en belanghebbers in de Amerikaanse overheid.

Als het niet kan met gewoon leidingwater, dan is er altijd nog zeewater. De Amerikaanse uitvinder John Kanzius werkte aan een manier om kanker te genezen en ontdekte per ongeluk dat zout water brandbaar is met radiogolven. Zou dit dan het einde zijn van onze brandstofproblemen? Niet helemaal. Om het zoute water te ontsteken, zijn sterke radiogolven nodig, en het opwekken daarvan kost energie. De energie die wordt gewonnen uit het brandende water is niet genoeg om de ontsteker én de auto aan te drijven.

Voorlopig is een regelmatige rit naar het benzinestation dus nog onontkoombaar. Al komen er ook steeds meer hybride en elektrische auto’s op de markt. Misschien dat we daar onze hoop op moeten vestigen om van onze afhankelijkheid van olie af te komen.

Klik hier als u behalve uw soort brandstof ook uw autoruit wilt vervangen.

 

Over de Auteur

Carglass® is de specialist op het gebied van HPX2®-ruitreparatie en autoruitvervanging. Elk jaar helpen we honderdduizenden automobilisten, 24 uur per dag, 7 dagen per week, 365 dagen per jaar.

Gerelateerde artikelen


- deel dit artikel met anderen


Beoordeling: Nog niet beoordeeld

Commentaar

Wed, 4 Jan 2012 at 4:15 PM, by Guest
Zelf heb ik een motor ontworpen en laten bouwen die de uitlaatgaswarmteen koelingswarmte omzet in arbeid. Hiermee heb ik op de testbank aangetoond dat het mogelijk is om 50 procent meer bruikbare energie uit een verbrandingsmotor te halen dan met conventionele motoren het geval is.Door de beheersbare temperatuur in de verbrandingsruimte is er nagenoeg geen vorming van stikstofoxyden. Het fijnstof wordt tijdens condesatie van het water dat ik als medium gebruik afgevangen. Deze motor bestaat nu 3 jaar maar op de een of andere manier kan ik niemand vinden die er serieus mee aan de slag wil. Toen ik de motor voor het eerst op de testbank had staan was ik overtuigd dat alle voertuigen binnen enkele jaren verplicht deze motor geinstalleerd zouden krijgen. Tot mijn grote verbazing is er ondanks het relatief eenvoudige en bewezen werkingsprincipe nog niemand geweest die de moeite heeft genomen om er serieus mee aan de slag te gaan. Wel worden er miljoenen geinvesteerd in bij voorbaat kansloze en vervuilende projecten zoals elektrische auto's en waterstof. Mocht er iemand interesse hebben dan wil ik graag precies uitleggen hoe mijn motor werkt.

Commentaar toevoegen

Jouw naam:


Jouw email:


Commentaar

Type de code over die je hieronder ziet (beveiliging tegen Spam en geautomatiseerde aanmeldingen)

Visual CAPTCHA


Artikel Kenwoorden



Top Auteurs

gerardkempers
[308 geplaatste Artikelen] feed
Posterwinkel
[123 geplaatste Artikelen] feed
sannevermeulen
[112 geplaatste Artikelen] feed
Niels78
[101 geplaatste Artikelen] feed
LoraineQuel
[76 geplaatste Artikelen] feed
Relatiegeschenken Gullegever.nl
[75 geplaatste Artikelen] feed
Sjoerd de Groen
[73 geplaatste Artikelen] feed
RBOnline
[72 geplaatste Artikelen] feed
bvvught
[66 geplaatste Artikelen] feed
JennyL
[59 geplaatste Artikelen] feed


artikelpost logo