7 tips voor iPhone eigenaars - Artikel Post - Artikel Marketing

7 tips voor iPhone eigenaars

PDF versie | Print Versie | Html Versie Auteur: bgoudeseue
Gezien: 1750 | Aantal woorden: 2230 | Datum: Fri, 30 Mar 2012 | 0 commentaar

 

1.       Bescherm je toestel.

Je hebt net die dure iPhone gekocht en die extra verzekering lijkt er nu net te veel aan. Vaak ‘pusht’ de verkoper een dergelijke verzekering ook nogal (ze krijgen er immers commissie voor!), waardoor je snel denkt dat het een ‘verkoopstruc’ is, en je dit helemaal niet nodig hebt. Totdat die mooie iPhone op de grond valt en de winkel geen garantie wil toekennen. Het gaat immers niet om een fabricagefout! De meeste winkels zullen een herstelling of omruiling naar een gereviseerd toestel voorstellen aan een astronomisch bedrag, vaak meer dan de helft van de nieuwprijs van het toestel! De oplossing hierbij is dus het afsluiten van een verzekering, zodat valschade, waterschade en in de meeste gevallen zelfs diefstal wel gedekt zijn. Het is dus zeker geen overbodige luxe om een verzekering af te sluiten voor je iPhone! Natuurlijk is voorkomen beter dan genezen. Probeer je iPhone optimaal te beschermen door middel van een een beschermhoesje. Er zijn varianten in alle geuren en kleuren beschikbaar, zodat er voor ieder wat wils is!

2.       Haal het meeste uit je batterij.

 

De huidige lithium-ion batterijen zijn al een hele vooruitgang op de batterijen van enkele jaren geleden. Echter zal elke smartphone gebruiker al ondervonden hebben dat als het toestel intensief gebruikt wordt, de batterij na niet veel meer dan 24 uur helemaal leeg is. De huidige smartphones en iPhones zijn immers niet simpelweg telefoons meer waarmee je belt en sms’jes stuurt, maar multimedia machines, waarmee we het nieuws volgen, tv kijken, emails sturen, onze afspraken opvolgen, spelletjes spelen en ga zo maar door.  Bovendien hebben batterijen eenmaal ze uit de garantieperiode zijn, de neiging erg snel hun capaciteit te verliezen.  Dit is niet altijd iets waar je zelf veel aan kan doen, daar er nu eenmaal ‘goede’ en ‘slechte’ batterijen zijn. Wat je wél kan doen,  is je oplaadgedrag optimaliseren zodat de kans op een snel slijtende batterij maximaal verkleind wordt.

Een batterij heeft een ‘cyclus’, namelijk de oplaad- en ontlaadcyclus.  Bovendien heeft een batterij een ‘geheugen’ (het zogenaamde ‘geheugeneffect’), dat wil zeggen dat de batterij went  en zich dus aanpast aan de manier van opladen. Als je bijvoorbeeld de batterij steeds gaat herladen terwijl ze maar half leeg is, zal de batterij zich hieraan aanpassen en denken dat de maximale capaciteit slechts de helft is van wat ze eigenlijk hoort te zijn! Wat je dus zelf kan doen om je batterij in prima staat te houden is je oplaadgedrag aanpassen aan de cyclus van de batterij. Probeer altijd pas op te laden als de batterij volledig leeg is, en probeer het opladen niet te onderbreken als het niet noodzakelijk is.  Cruciaal is dit vooral bij nieuwe toestellen! De eerste drie maal dat je je batterij oplaadt, zou je je hier strikt aan moeten houden. Is je batterij toch defect en je wilt deze goedkoop laten vervangen? Klik hier!

 

3.       Twee jaar garantie?

 

Apple adverteert dat ze op hun toestellen één jaar garantie bieden. Nochtans zegt de Europese wetgeving die in voege is sinds 2005, dat elke verkoper verplicht is twee jaar garantie te bieden op elk nieuw toestel dat hij verkoopt aan een eindconsument. De meeste ketens en winkels maken hier geen probleem van en dragen de kosten voor een herstelling wanneer je toestel defect gaat in het tweede jaar garantie. Echter zijn er nog steeds verkopers die dit niet doen en weigeren het tweede jaar garantie toe te kennen. Zeker voor kleine winkels kan dit een grote financiële last zijn, als je weet welke bedragen Apple aanrekent bij herstellingen buiten de garantieperiode. Voor je begint te schermen met consumentenorganisaties en de media, is er iets wat je kan doen dat het jou en de verkoper meteen een stuk makkelijker maakt. Het is namelijk een goed bewaard geheim dat Apple een aanvraagformulier heeft voor het tweede jaar garantie. Het bestaan hiervan wordt door Apple niet spontaan meegedeeld aan de verkooppunten, vaak zijn de verkopers hiervan niet op de hoogte. Wijs de verkoper hierop en vraag hem contact op te nemen met het service center of met Apple rechtstreeks. De kans is groot dat je jezelf heel wat tijd en moeite kan besparen. Tevens heb je de verkoper een dienst bewezen, want hij kan nu een beter service bieden aan zijn klanten zonder dat het hem iets kost!

 

4.       Garantie en jailbreaken?

 

Wanneer je net een iPhone gekocht hebt, is de verleiding groot je toestel ook te jailbreaken. Je bent immers net +500€ lichter in je portemonnee, en veel zin om geld te gaan uitgeven aan apps heb je niet! Maar wanneer je iPhone plots gebreken begint te vertonen en deze terug naar het service center van Apple moet voor reparatie, zal men niet zo blij zijn met jouw ‘gejailbreakte’ toestel! In de garantievoorwaarden staat immers duidelijk dat in zo’n geval de garantie geweigerd wordt, en wordt je als snel voor de keuze gesteld verschillende honderden euro’s te betalen of je toestel zonder herstelling terug te krijgen, waar je vaak ook nog voor dient te betalen. Nochtans kan dit heel makkelijk voorkomen worden!

De oplossing is het toestel in ‘recovery mode’ zetten, waarna je via iTunes de originele software terug op je toestel kan zetten en er geen spoor meer te bekennen is van de illegale software!

Om je toestel in recovery mode te zetten houdt je de power-toets en de home-toets te samen ingedrukt voor +- 30 seconden. Na enkel seconden zal het toestel de schuifbalk om het toestel uit te zetten tonen: negeer dit. Na +- 10 seconden zal het toestel uitvallen en terug opstarten. Blijf nog steeds beide toetsen ingedrukt houden, totdat er een afbeelding verschijnt die vraagt om het toestel via je computer met iTunes te verbinden. Je krijgt meteen de melding dat iTunes een toestel in de herstelmodus heeft aangetroffen, waarna je door middel van de knop ‘herstellen’ de originele software kan terugzetten.

 

5.        Je iPhone als usb-opslag gebruiken.

Menig iPhone-eigenaar heeft als eens gevloekt wanneer hij stoot op de beperkingen van zijn toestel. Terwijl het met zijn Android-broertjes helemaal geen probleem is, wil een iPhone onder geen beding zich lenen voor het opslaan van je bestanden zoals je dat kan met een usb-stick. Nochtans ziet iedereen de handigheid van een usb-stick in en gezien er meer dan voldoende ruimte voorzien is op je iPhone, is de vraag waarom we dan met twee toestellen, je iPhone en een usb-stick, zouden moeten rondlopen? Het antwoord is: helemaal nergens om! Hoewel Apple deze functionaliteit niet ondersteund zijn er verschillende apps in de App Store die het je wel heel gemakkelijk maken je bestanden overal mee te nemen. Typ ‘usb’ in het zoekvak en in 1-2-3 heb je die usb-stick niet meer nodig!

 

6.       In alle kleuren van de regenboog!

 

Je hebt een zwarte iPhone gekozen maar je bent nu een beetje jaloers op die witte van de je collega of klasgenoot? Of je koos de witte versie, maar had toch liever de zwarte gehad? Geen nood! Er zijn gespecialiseerde firma’s die jouw toestel in geen tijd ombouwen naar de kleur van jouw keuze. Bovendien niet enkel zwart of wit, er bestaan ‘conversion kits’ in alle denkbare kleuren! Wees dus uniek en verander de kleur van je iPhone naar wat jij wilt!

 

7.       Goedkope reparaties.

 

Is je scherm gebarsten en heb je geen zin om verschillende honderden euro’s te betalen om dit te laten vervangen? Of vertoont je iPhone een defect terwijl hij net buiten de garantieperiode is? Voordat je je toestel afgeeft bij de dure hersteldiensten van Apple informeer je best even of het niet goedkoper kan. Veel firma’s herstellen dit soort defecten aan betaalbare prijzen  en vaak met originele Apple-onderdelen. Bovendien heb je je toestel meestal na enkel dagen al terug en soms al op dezelfde dag.

Op zoek naar een goedkope herstelling van je iphone? Klik hier.



Over de Auteur

Fix & Install is een bedrijf dat zich gespecialiseerd heeft in oa. het herstellen van iPod, iPad, iPhone en andere smartphones. Wij combineren technische know-how met een uitzonderlijke klantvriendelijkheid en flexibiliteit. Herstellingen kunnen vaak binnen 24 uur worden uitgevoerd. Bovendien bieden wij een Premium Service voor sommige reparaties zodat deze bij u thuis kunnen worden uitgevoerd.

Gerelateerde artikelen


- deel dit artikel met anderen


Beoordeling: Nog niet beoordeeld

Commentaar

Geen commentaar geplaatst.

Commentaar toevoegen

Jouw naam:


Jouw email:


Commentaar

Type de code over die je hieronder ziet (beveiliging tegen Spam en geautomatiseerde aanmeldingen)

Visual CAPTCHA


Artikel Kenwoorden



Top Auteurs

gerardkempers
[264 geplaatste Artikelen] feed
Posterwinkel
[123 geplaatste Artikelen] feed
sannevermeulen
[107 geplaatste Artikelen] feed
Niels78
[90 geplaatste Artikelen] feed
LoraineQuel
[76 geplaatste Artikelen] feed
Relatiegeschenken Gullegever.nl
[75 geplaatste Artikelen] feed
Sjoerd de Groen
[73 geplaatste Artikelen] feed
RBOnline
[72 geplaatste Artikelen] feed
bvvught
[66 geplaatste Artikelen] feed
JennyL
[59 geplaatste Artikelen] feed


artikelpost logo