Voordelen van sim only maandelijks opzegbaar
PDF versie | Print Versie | Html Versie
Auteur: sjoerdhendriks | Via Artikel Post
Gezien: 591 |
Aantal woorden: 462 |
Datum: Fri, 22 May 2015 |
0 commentaar
Een sim only dat maandelijks opzegbaar is, kan veel voordeel opleveren in een sterk concurrerende Telecom markt zoals die van Nederland.
Sim only maandelijks opzegbaar voordelen
Het meest voor de hand liggende voordeel is dat een sim only maandelijks opzegbaar is. In een Telecom markt zoals Nederland kan de consument hier veel voordeel uit halen. Een goed voorbeeld hiervan is de opkomst van 4G. Steeds meer providers gaan 4G internet aanbieden en dus proberen de meeste zich te onderscheidden door een goedkope prijs aan te bieden. Wanneer je sim only dus maandelijks opzegbaar is, kun je makkelijk overstappen naar een provider die goedkoper is.
Nu is het niet zo dat je elke maand zal wisselen van sim only abonnement. Je moet namelijk wel in acht houden dat nummerbehoud behoorlijk wat tijd kan kosten. Het kan zo zijn dat je vaak van provider wilt wisselen maar elke keer met een nieuw nummer zit. Let dus goed op dat het even kan duren voordat je jou oude nummer weer kan gebruiken.
Sim only maandelijks opzegbaar providers
Providers die onder andere sim only maandelijks opzegbaar met internet aanbieden zijn: Ben, Tele2, Ziggo, Vodafone, Youfone, Simyo en Robin Mobile. Over het algemeen is Ben de goedkoopste sim only aanbieder met een maandelijks opzegbaar abonnement. Hoewel je voor je belminuten/sms bundel € 0,50 per maand extra betaald net als voor je internetbundel, biedt Ben zeer voordelige tarieven waardoor dit een zeer aantrekkelijke sim only provider is.
Ben is niet de enige waarbij je extra betaald om je sim only abonnement maandelijks opzegbaar te maken. Bij Youfone en Simyo betaal je ten opzichte van een 1 jarig abonnement € 1,- meer per bundel. Gelukkig is betalen voor om je sim only maandelijks opzegbaar te maken niet de standaard. Zo is dit gratis bij providers Tele2, Ziggo, Vodafone en Robin Mobile.
Hoewel bijvoorbeeld populaire providers zoals KPN en T-Mobile geen maandelijks opzegbaar abonnement hebben, bieden zij wel een sim only maandelijks aanpasbaar abonnement. Hier zitten echter wel restricties aan. Bij KPN kun je slechts 1 keer per 31 dagen je abonnement omhoog en omlaag aanpassen. De aanpassing mag bovendien nooit lager zijn dan het abonnement waarop je bent ingestapt. Bij T-Mobile is het alleen mogelijk om je abonnement te verhogen. Je bundel naar beneden aanpassen of goedkoper maken is niet mogelijk.
Over de Auteur
Sjoerd Hendriks is actief in de Telecom en energiemarkt, hiervoor schrijft hij dagelijks artikelen die de consument nieuwe inzichten biedt in hun leveranciers.
Gerelateerde artikelen
- deel dit artikel met anderen
Beoordeling: Nog niet beoordeeld
Login om te stemmen