VoIP telefonie - Artikelpost

VoIP telefonie

PDF versie | Print Versie | Html Versie Auteur: | Via Artikel Post
Gezien: 75 | Aantal woorden: 1683 | Datum: | 0 commentaar

 

Elk telefonisch gesprek creëert een menselijke verbinding tussen klanten en een bedrijf. Zakelijke telefonie is het hart van iedere organisatie, waardoor het kiezen van de juiste VoIP telefonie enorm belangrijk is. Hierbij enkele tips hoe te herkennen dat jouw zakelijke telefonie niet meer voldoet aan jouw wensen en waarop je moet letten bij het kiezen van nieuwe VoIP telefonie.

Wat wil je bereiken?

Bij het kiezen van een zakelijke telefonie oplossing die aansluit op jouw wensen is het belangrijk als bedrijf af te vragen wat jouw doel precies is. Is het doel om je klantenservice te optimaliseren, jouw personeel de mogelijkheid te geven om thuis te werken of wil je simpelweg organisatie-breed efficiënter werken?

Welke provider past het beste bij jou?

Kies als bedrijf een geschikte telecomprovider uit die past bij jouw eigen dienstverlening. Veel bedrijven willen graag één aanspreekpunt voor vaste telefonie, mobiele telefonie en internet. Het voordeel van een alles-in-één provider is dat je snel kunt schakelen op het moment dat je vragen hebt of er zich een probleem voordoet. Ook vinden bedrijven in praktijk het prettig om kort te kunnen schakelen met een vertrouwd persoon die verstand heeft van hun huidige telefonie opzet.

Uiteraard zijn er ook bedrijven die kiezen voor gescheiden telecomproviders, één voor hun vaste telefonie en één voor mobiele telefonie. Deze bedrijven hebben vaak geen interesse in een volledige vast op mobiel integratie omdat dit niet past in hun service of simpelweg omdat zij niet van het bestaan van vast op mobiel afweten. Dat brengt ons meteen bij het volgende punt: de checklist voor zakelijke VoIP telefonie

Checklist - Waar moet je rekening mee houden ?

Internet

Internet is één van de allerbelangrijkste diensten voor ieder bedrijf. Het is de basis van je zakelijke VoIP telefonie, jouw systemen, e-mail en andere diensten. Zonder internet is het vaak onmogelijk om een bedrijf te runnen. VoIP telefonie verreist internet. Het is dan ook belangrijk een snelle en stabiele internetverbinding te nemen.

Klantenservice

De service van de VoIP provider is voor veel bedrijven belangrijk. Korte lijntjes met de juiste contactpersoon is vaak erg geliefd in plaats van een algemene klantenservice met lange wachttijden. Voor extra service kun je vaak nog een SLA (Service Level Agreement) afsluiten om jou als bedrijf zijnde ervan te verzekeren dat je altijd en overal binnen de afgesproken tijd geholpen wordt.

Flexibele telefonie

Hoe flexibel wil jij als bedrijf bereikbaar zijn en hoe flexibel moet het personeel kunnen werken? Sinds de uitbraak van COVID zijn veel bedrijven overgestapt op flexwerken en hybridewerken. Bedrijven die nog een vaste fysieke telefooncentrale op locatie hebben kunnen dus niet flexibel buiten kantoor werken. Hiervoor is een VoIP oplossing verreist.

-          Vast op Mobiel

-          Vaste telefonie

-          Desktop bellen

Met de juiste VoIP oplossingen is het personeel bereikbaar op kantoor, thuis en zelfs onderweg. Enkele voorbeelden hiervan zijn bellen via desktop, Vast op mobiel simkaarten en Vast op Mobiel softphone apps op de mobiele telefoon. Door alle telefonie met elkaar te integreren met de online VoIP telefooncentrale kan het personeel altijd en overal werken van het gewenste apparaat. Zo is het personeel via het vaste telefoonnummer bereikbaar op hun mobiele telefoon en zelfs laptop.

Telefooncentrale en beheer

Wanneer je alle zakelijke communicatie op één plek samenbrengt bespaar je enorm veel tijd en beheer je de algehele bereikbaarheid van je bedrijf vanuit één systeem – de online telefooncentrale. Vraag jezelf als bedrijf zijnde af hoeveel waarde je hecht aan eenvoudig beheer van je telefonie. Denk hierbij aan functies zoals automatische openingstijden, zakelijke voicemails, keuzemenu’s en zelfs rapportages en statistieken.

Schaalbaar en toekomstbestendig

Groeit jouw bedrijf en behoefde naar betere communicatie onderling en met klanten? Dan is een VoIP provider met schaalbare VoIP diensten een absolute must. Ouderwetse fysieke telefooncentrales zijn niet toekomstbestendig en zijn enorm duur in onderhoud. Dit betekent dat er altijd een monteur op locatie moet komen om nieuwe hardware te installeren of om een defect te verhelpen.

VoIP telefonie is schaalbaar en groeit mee met jouw bedrijf. Vind een systeem dat een gebruiksvriendelijke telefooncentrale heeft en veel functionaliteiten biedt. Ook is het belangrijk om na te gaan of de VoIP provider een eigen systeem heeft ontwikkeld of gebruik maakt van een platform van een andere provider. VoIP provider met hun eigen systemen hebben vaak de kennis en mogelijkheid om nieuwe updates door te voeren en systemen op basis van klantwensen verder te optimaliseren. Als bedrijf wil je groeien en is het belangrijk dat jouw bereikbaarheid ook meegroeit, toch?

Aanvullende punten

-          Mogelijkheid desktop bellen

-          Mogelijkheid vast op mobiel bellen

-          Telefooncentrale met veel functionaliteiten

-          Snelle en vriendelijke klantenservice

-          Stabiel zakelijk internet

-          Eenvoudig beheer belplannen/belschema’s

-          Eenvoudig up-en downgraden diensten

-          Rapportages en statistieken inzien

Conclusie

Met alle bovenstaande informatie heb je nu een eigen checklist om na te gaan of jouw zakelijke telefonie toekomstbestendig is en waar je op moet letten als je op zoek gaat naar een nieuwe VoIP provider. Elk bedrijf is uniek en heeft unieke wensen. Zoek dus niet alleen een bedrijf die alleen diensten levert, maar ook als functioneert als een business partner. De ene hand wast de ander.



Over de Auteur

Met mijn ambitieuze persoonlijkheid ben ik continu op zoek naar mogelijkheden om zowel de prestaties van mijn team als die van mijzelf te verbeteren. Door verschillende leidinggevende rollen op mij te hebben genomen heb ik ruime ervaring opgedaan in het doorvoeren van duurzame veranderingen binnen organisaties in diverse branches.


Empathisch vermogen en effectieve communicatie i.c.m. met een gezonde dosis humor geven ruimte voor het creëren van een synergie. Ik heb jarenlange ervaring in adviserende, commerciële en algemene managementfuncties. Zodoende sta ik bekend als ‘’

Gerelateerde artikelen


- deel dit artikel met anderen


Beoordeling: Nog niet beoordeeld
Login om te stemmen

Commentaar

Geen commentaar geplaatst. Commentaar gesloten.
ComputerComputer

Artikel Kenwoorden



Top Auteurs

gerardkempers
[393 geplaatste Artikelen] feed
Niels78
[349 geplaatste Artikelen] feed
Janwillemhar1990
[186 geplaatste Artikelen] feed
sannevermeulen
[147 geplaatste Artikelen] feed
Posterwinkel
[123 geplaatste Artikelen] feed
BrianA
[116 geplaatste Artikelen] feed
artikelplaatsen
[113 geplaatste Artikelen] feed
LoraineQuel
[76 geplaatste Artikelen] feed
Relatiegeschenken Gullegever.nl
[75 geplaatste Artikelen] feed
Sjoerd de Groen
[73 geplaatste Artikelen] feed


artikelpost logo