Renault ziet mogelijkheden in Irak
PDF versie | Print Versie | Html Versie
Auteur: PeterHoum | Via Artikel Post
Gezien: 600 |
Aantal woorden: 548 |
Datum: Wed, 12 Aug 2015 |
0 commentaar
Getroffen door Jaren van conflicten, politieke instabiliteit en nieuwe het groeiende gevaar van extremisme, kan het best gezegd worden dat de Irakese economie harde klappen is toegebracht. Hierdoor is het ook begrijpelijk dat veel internationale bedrijven zich terugtrekken uit het land.
Renault heeft Irak nog niet opgegeven, gevolgd door de opening van een fabriek in 2013, heeft de Franse fabrikant zeer recentelijk Sunflower General Trading Company aangewezen als de exclusieve distributeur voor Renault trucks in het land. Deze overeenkomst lijkt een duidelijke aankondiging over hun plannen met Irak: Stevig geworteld blijven in Irak. Volgens Bernard Amiel, business team director voor Renault trucks in Irak, is de sleutel voor het zaken doen in Irak het hebben van mensen op de grond.
Een van de voordelen die Sunflower met zich meebrengt, is dat het een familiebedrijf is, die al meer dan 10 jaar is gevestigd in Irak, met meerdere generaties die in het land leven. Naast alle ervaring die Sunflower met zich meebrengt, is het ook een van de hoofd zakenpartners van het State Company for Automotive Industry (SCAI), Renault Trucks assemblage partner in Irak.
Sunflower zal ook een servicecentrum en werkplaats van 1000 vierkante meter gaan maken. Hier zijn ze al even mee bezig en de verwachtingen zijn dan ook dat ze open zijn voor zaken in het eerste kwartaal van 2016. Het zal zaken gaan doen met al bestaande Irakese klanten en zal ook nieuwe geïmporteerde trucks gaan verkopen. Ook zijn er plannen om een tweede centrum te bouwen 150 kilometer ter zuiden van Bagdad.
Een goede service na aankoop is heel belangrijk. Er zit bijvoorbeeld ook veel meer elektronica in de trucks dan bijvoorbeeld 10 jaar geleden. 10 jaar geleden konden trucks vaak langs de kant van de weg al gerepareerd worden, dit is nu niet meer het geval. Daar zijn speciaal opgeleide mensen voor nodig. Dit geldt overigens niet alleen voor Renault, maar voor elke Europese truck. De enige manier om te vinden wat er aan de hand is, is met gespecialiseerde mensen. Hierdoor zijn klanten ook gerustgesteld dat ze na aankoop ook goed worden geholpen door mensen die hiervoor zijn opgeleid en dat ze ook goede ondersteuning en service krijgen.
Wat heel belangrijk is, is dat er genoeg onderdelen op voorraad zijn. Dit zal volgens meneer Amiel geen probleem zijn, omdat ze een centrale winkel hebben in Jebel Ali. Dus alles komt rechtstreekt uit Dubai via de Iraakse haven Umm Qasr. (de perzische golf). Dit is gelukkig een veilige haven waar op dit moment niet gevochten wordt, in tegenstelling tot de Iraakse grens. Dit is de reden dat transport ook via zee gebeurt, omdat het veel veiliger is dan transport over land.
Over de Auteur
Beginnend blogger die vooral blogt over transport-gerelateerde onderwerpen
Gerelateerde artikelen
- deel dit artikel met anderen
Beoordeling: Nog niet beoordeeld
Login om te stemmen