5 tips voor het perfecte logo!
PDF versie | Print Versie | Html Versie
Auteur: kareldevries101 | Via Artikel Post
Gezien: 438 |
Aantal woorden: 764 |
Datum: Fri, 29 Mar 2019 |
0 commentaar
5 tips voor het perfecte logo!
Een logo is pas goed als deze herkenbaar, veelzijdig en tijdloos is. Een logo wordt gezien als het visitekaartje van je onderneming! Om een goed logo te ontwerpen is het belangrijk dat je kijkt waar je als bedrijf voor staat. Bedrijven zoals Nike, Apple en Chanel hebben erg herkenbare logo's. Als mensen het logo van deze grote ondernemingen zien dat weten ze meteen welk merk hierachter schuilt. Het ontwerpen van een waanzinnig logo wordt vaak onderschat. Het duurt nou eenmaal een paar dagen om tot een goed logo te komen. Klanten zien toch als eerste jouw logo naast je bedrijfsnaam. Maar wat maakt een goed logo? Je leest het in dit artikel!
1.Kleurgebruik
Kleuren betekenen ieder verschillende dingen. Om te weten welke kleur er bij jouw bedrijf past, is het belangrijk om te weten welke kleur waar voor staat. Lees hieronder de betekenis van de meest gebruikte kleuren in logo’s.
- Rood: Rood is een energieke en emotionele kleur dat kracht en passie uitstraalt;
- Oranje: De kleur oranje straalt betaalbaarheid, blijheid en creativiteit uit;
- Geel: De kleur geel staat voor warmte, geluk en optimisme;
- Groen: de kleur groen is een rustgevende, verfrissende en harmonieuze kleur;
- Blauw: Blauw straalt succes, vertrouwen en kalmte uit. Deze kleur wordt het meest gebruikt in logo’s;
- Paars: de kleur paars is een kleur dat luxe, rijkdom en spiritualiteit uitstraalt.
2. Lettertype gebruik
Het kiezen van een lettertype is heel bepalend voor de uitstraling van jouw logo. Geschreven letters geven jouw logo een sierlijke en vrouwelijke uitstraling. Een groot en grof lettertype geeft jouw logo weer een robuuste uitstraling. Om erachter te komen welk lettertype goed bij jouw logo ontwerp past, moet je je goed verdiepen in jouw publiek en je afvragen wat hen precies aanspreekt.
3. Simpel en tijdloos
Bij het logo maken moet je opletten of het logo wel tijdloos is. Een tijdloos logo is een logo die zeker nog 10 jaar mee kan. Nu vraag je jezelf waarschijnlijk af: Wanneer is een logo precies tijdloos? Het lettertype en kleurgebruik moet actueel zijn. En het belangrijkste: het moet vooral eenvoudig zijn.
4. Veelzijdig
Een veelzijdig logo is inzetbaar voor diverse media-uitingen. zowel offline als online. Het is daarom belangrijk dat je een vectorbestand hebt van het logo. Het voordeel hiervan is dat je met een vectorbestand, het logo ontwerp naar elk formaat kan schalen zonder dat je de kwaliteit ervan verliest. Een onscherp logo is natuurlijk niet wat je wilt.
5. Kwaliteit boven kwantiteit
Een logo ontwerpen gebeurt niet in één dag. Overhaast dit proces dus niet! Het is zelfs belangrijk om meerdere versies van het logo te maken, zodat je zeker weet welk logo precies bij jouw bedrijf past.
Wil jij een waanzinnig logo ontwerpen maar heb je er zelf geen tijd voor? Laat dan jouw logo maken door een designer! Wil je naast een logo ook weten wat de kosten webshop zijn?. Wij helpen je graag verder!
Over de Auteur
Ik ben karel de Vries en ik ben online marketeer. Mijn passie ligt bij online marketing, content creatie en webdesign.
Gerelateerde artikelen
- deel dit artikel met anderen
Beoordeling: Nog niet beoordeeld
Login om te stemmen