FB pix Bovenaan in Google staan - Artikelpost

Bovenaan in Google staan

PDF versie | Print Versie | Html Versie Auteur: | Via Artikel Post
Gezien: 1373 | Aantal woorden: 520 | Datum: | 0 commentaar

 

Iedereen die een website heeft is er bewust of onbewust, direct of indirect eigenlijk altijd mee bezig: Zoveel mogelijk bezoekers trekken. Hoe meer bezoekers, hoe meer potentiële klanten, uiteraard.

Dat klinkt misschien makkelijker dan het is. Het is gemakkelijk om een website op de naam van het bedrijf bovenaan in Google te krijgen. Maar klanten die zoeken op je bedrijfsnaam zijn minder interessante klanten. Deze klanten kennen je namelijk al als bedrijf en weten dus dat ze voor jou moeten kiezen. Maar hoe krijg je de (nog) onbekende klanten naar je website gelokt?

Dat heeft ten eerste te maken met het kiezen van een goede zoekterm. Dus niet de bedrijfsnaam, maar misschien wel het product dat bovenaan google moet staan. Om te checken wat een goed woord is, kun je bijvoorbeeld met Google Analytics kijken hoevaak het woord waarop jij wilt scoren wordt gezocht op internet. Hoe vaker een woord gegoogled wordt, hoe meer kans dat dat woord je meer klanten gaat opleveren. Echter ook, hoe moeilijker om het woord hoog in zoekmachine te plaatsen. Dit alles, het bovenaan in google komen te staan, heet SEO: Search Engine Optimalisation.

 

Linkruilen

Stel, je hebt als zoekterm “hoger in Google” gekozen. Dan is het niet vanzelfsprekend dat die term ook meteen hoog in google zal staan. Ten eerste zal je je website moeten optimaliseren. Je moet op je website duidelijk maken dat je zoekterm een belangrijk onderdeel uitmaakt van de producten die je aanbiedt. Zo zal je zoekterm een aantal keer vermeld moeten worden op je website en is het verstandig om je meta-teksten zo aan te passen dat ook daar de zoekterm een belangrijke rol speelt.

Om je zoekterm (en dus je website) bovenaan in Google te krijgen, is nog iets nodig. Google moet de relevantie gaan zien van jouw website en jouw product. Dat klinkt lastig, maar dat valt wel mee. Google checkt de relevantie van jouw product niet door het product te testen of uitgebreid alle teksten van jouw website te lezen, maar kijkt eerder hoe vaak er door anderen wordt verwezen naar jouw website. Hoe vaker Google een linkje naar jouw website tegenkomt op andere websites, hoe relevanter Google je vindt en hoe hoger je website zal komen te staan.

Een hoop tips en trucks om hoger te komen in Google kan je zelf uitproberen. Wil je meer informatie over SEO en hoe jouw website bovenaan google verschijnt? Kijk dan eens op heinosoft.nl



Over de Auteur

Benieuwd hoe u hoger in Google kan komen te staan? Kijk eens op heinosoft.nl

Gerelateerde artikelen


- deel dit artikel met anderen


Beoordeling: Nog niet beoordeeld
Login om te stemmen

Commentaar RSS

Geen commentaar geplaatst. Commentaar gesloten.
BoekenBoeken

Mona Lisa And The Blood Moon (Blu-ray)
Mona Lisa And The Blood Moon (Blu-ray)

€ 10,99
Toon product

Doelgerichte SEO
Doelgerichte SEO

€ 19,99
Toon product

SEO-R2 – Schaal voor Emotionele Ontwikkeling van mensen met een verstandelijke beperking – Revised2
SEO-R2 – Schaal voor Emotionele Ontwikkeling van mensen met een verstandelijke beperking – Revised2

€ 25,60
Toon product

Artikel Kenwoorden



Top Auteurs

Niels78
[393 geplaatste Artikelen] feed
gerardkempers
[393 geplaatste Artikelen] feed
BrianA
[199 geplaatste Artikelen] feed
Janwillemhar1990
[186 geplaatste Artikelen] feed
sannevermeulen
[150 geplaatste Artikelen] feed
Posterwinkel
[123 geplaatste Artikelen] feed
artikelplaatsen
[113 geplaatste Artikelen] feed
Admin
[95 geplaatste Artikelen] feed
LoraineQuel
[76 geplaatste Artikelen] feed
Relatiegeschenken Gullegever.nl
[75 geplaatste Artikelen] feed


artikelpost logo