Het belang van de huisstijl en het logo bij het maken van een eigen website - Artikel Post - Artikel Marketing

Het belang van de huisstijl en het logo bij het maken van een eigen website

PDF versie | Print Versie | Html Versie Auteur: Jantje
Gezien: 416 | Aantal woorden: 577 | Datum: Sat, 26 Oct 2013 | 0 commentaar

Tegenwoordig is het voor veel mensen mogelijk om een eigen website te maken en te ontwerpen. Dit is niet meer alleen voor de professionals weggelegd. In deze tekst worden een paar adviezen gegeven waar u vooral rekening mee dient te houden bij het maken van een eigen website en het ontwerpen van deze website.

Waar u vooral rekening mee dient te houden bij het maken van een website is het logo en de huisstijl. Veel mensen zijn van mening dat de huisstijl en het logo slechts dienen voor het opleuken en verfraaien van de website. Dit is echter niet zo en dit wordt dan ook regelmatig onderschat. De huisstijl en het logo zijn namelijk nauw verbonden met de identiteit van een onderneming. Via een huisstijl kunt u aangeven wat voor karakter uw onderneming heeft. U kunt tot uitdrukking brengen wat voor onderneming of organisatie u runt en hoe het werkt. Vaak geven het logo en de huisstijl van een website ook de doorslag bij consumenten of ze producten en/of diensten bij u af willen nemen. Dus hou ook rekening met de huisstijl en het logo bij het maken van de website.

Uit onderzoek is gebleken dat als men het over een bedrijf of onderneming heeft het eerste waar ze aan denken het logo is. Dit gegeven benadrukt nog een keer het belang van een professioneel logo. Bij het maken van een website dient u een professioneel logo te gebruiken.

Veel mensen die een eigen website maken beginnen met een Microsoft word of in paint geknutseld logo. Dit is zonde van de uitstraling, komt niet professioneel over en vaak zijn deze logo's niet geschikt zijn voor drukwerk. Om een professioneel logo te ontwerpen zijn er speciale grafische programma's waardoor uw logo ook meteen geschikt is voor het afdrukken, dit kost wel wat, maar uiteindelijk haal je deze kosten er weer uit. Als u namelijk gebruik maakt van deze grafische programma's zijn consumenten eerder geneigd om uw website te bezoeken en producten en/of diensten af te nemen.

De huisstijl is vaak een verlengstuk van het logo. De huisstijl en het logo dienen altijd op elkaar afgesteld te zijn. Door middel van een mooie, professionele huisstijl kunt u de juiste doelgroep aanspreken. Via uw huisstijl straalt u de kernwaarden (zoals betrouwbaar, creatief, innovatief, goedkoop et cetera) uit. Ook kunt u via de huisstijl benadrukken wie de doelgroep is die u wilt bereiken (tieners, gepensioneerden, babyboomers et cetera). Door het gebruik van een professionele huisstijl kunt u zich onderscheiden van uw concurrenten.

Kortom als u besluit om een website te maken, besteed dan ook veel aandacht aan de huisstijl en het logo. Deze worden namelijk vaak onderschat, terwijl dat visueel zeer belangrijk is. De huisstijl kan de doorslag geven voor consumenten om uw website te bezoek en eventueel over te gaan tot kopen of het afnemen van een dienst. Door middel van uw logo en huisstijl kunt u benadrukken wat de kernwaarden zijn van de onderneming en voor welke doelgroep de producten/diensten van deze onderneming geschikt zijn.

 



Over de Auteur

De auteur heeft jaren ervaringen met ondermeer design en development. Specialisme: photoshop, dreamweaver en flash

Gerelateerde artikelen


- deel dit artikel met anderen


Beoordeling: Nog niet beoordeeld

Commentaar

Geen commentaar geplaatst. Commentaar gesloten.

Artikel Kenwoorden



Top Auteurs

gerardkempers
[294 geplaatste Artikelen] feed
Posterwinkel
[123 geplaatste Artikelen] feed
sannevermeulen
[111 geplaatste Artikelen] feed
Niels78
[94 geplaatste Artikelen] feed
LoraineQuel
[76 geplaatste Artikelen] feed
Relatiegeschenken Gullegever.nl
[75 geplaatste Artikelen] feed
Sjoerd de Groen
[73 geplaatste Artikelen] feed
RBOnline
[72 geplaatste Artikelen] feed
bvvught
[66 geplaatste Artikelen] feed
JennyL
[59 geplaatste Artikelen] feed


artikelpost logo