Hoe kies je een perfect huisstijl ontwerp
PDF versie | Print Versie | Html Versie
Auteur: luxor | Via Artikel Post
Gezien: 8958 |
Aantal woorden: 505 |
Datum: Mon, 4 Jun 2012 |
0 commentaar
Weinig is voor een website zo persoonlijk als de huisstijl. Je persoonlijkheid, je imago naar binnen en buiten en zelfs je missie is er diep mee verbonden. De keus voor een huisstijl ontwerp is dan ook niet een keuze die je zo maar even maakt.
Voor veel mensen en organisaties is de keus van een huisstijl ontwerp gevoelswerk. Er moet een connectie bestsaan tussen hetgeen de organisatie doet, hoe het zich presenteert en wat de uitstraling moet zijn. Een goed ontwerp combineert deze onderdelen en zorgt dat de som der delen een krachtig en herkenbare uitkomst biedt.
Een krachtige en memorabele huisstijl zorgt ook voor meer naamsbekendheid. Herkenbaarheid in het straatbeeld, maar ook op de mat zorgt ervoor dat je eerder gelezen wordt, contacten je naam bewaren en, als je product even goed is als de uitstraling, ook weer bij je terug komen.
Een huisstijl ontwerp hoeft verder geen kapitalen te kosten. Als er een overeenkomst is tussen de werkgever en de vormgever, kan je binnen weinig tijd grote vooruitgang boeken. Op grond van een goed gesprek en een aantal duidelijke omlijningen zal er dan een ontwerp worden gemaakt dat de juiste uitstraling het beste weergeeft.
Hoe uitgebreid dit moet kan een organisatie zelf bepalen. Bedrijfskleuren, een logo en briefpapier zijn een basis. Maar soms gaat huisstijl een stap verder. In dat geval kan er ook een typografisch ontwerp worden vervaardigd zodat een bedrijf een eigen lettertype voor haar communicatie kan voeren.
De basis blijft echter altijd gelijk: Uitstraling, identiteit en missie. Deze drie zuilen zorgen ervoor dat de eerste indruk meteen de gewenste is.
Over de Auteur
Luxor schrijft voor Rent-a-Dirk over Huisstijl
Gerelateerde artikelen
- deel dit artikel met anderen
Beoordeling: Nog niet beoordeeld
Login om te stemmen