Hogere conversie op je website: 3 tips!
PDF versie | Print Versie | Html Versie
Auteur: BrianA | Via Artikel Post
Gezien: 438 |
Aantal woorden: 666 |
Datum: Mon, 23 Mar 2020 |
0 commentaar
Wil je graag de conversie op je website verhogen? Het verbeteren en optimaliseren van de conversie is een belangrijk proces om meer online klanten te werven. Heb jij al websitebezoekers, maar valt de conversie erg tegen? Wij geven 3 simpele conversie optimalisatie tips weg!
Wat is conversie?
Iedere website heeft een bepaal doel. Als webshop wil je dat mensen bij jou bestellen. Bij websites kan het doel een offerte aanvraag of contact aanvraag zijn. Als dit “gestelde doel” wordt een conversie genoemd. Als website eigenaar wil je natuurlijk dat een zo hoog mogelijk percentage van alle bezoekers een conversie opleveren. Hoe hoger het conversie percentage des te meer klanten en omzet. Hieronder geven wij 3 relatief gemakkelijk tips voor een hogere conversie.
Tip 1: Gebruik Call to Actions
Ben jij al bekend met call to actions? Een CTA (Call To Action) zorgt ervoor dat je bezoekers aanmoedigt om actie te ondernemen. Je kan bezoekers om verschillende acties vragen, bijvoorbeeld: een bestelling plaatsen, inschrijven op je nieuwsbrief, contact opnemen of een offerte aanvragen. Door sterke en relevante CTA’s op je website te plaatsen zorgt je voor een betere conversie. Vaak wordt er gebruik gemaakt van CTA buttons met een opvallende kleur.
Tip 2: Zorg voor een snelle website
De snelheid van je website is enorm belangrijk. Je wilt natuurlijk dat je website zo snel mogelijk laad en vervolgens direct de informatie geeft waarnaar de bezoeker op zoek is. Je wilt binnen die paar eerste secondes direct communiceren waar je voor staat, wat je te bieden hebt en waarom de bezoeker actie moet ondernemen.
Tip 3: Schrijf sterke teksten
Het schrijven van goede teksten is niet alleen belangrijk voor je SEO, maar zorgt er ook voor dat bezoekers zich meer betrokken voelen. Met sterke webteksten trek je bezoekers van je website mee in je verhaal. Zorg dus voor relevante en interessante content.
Over de Auteur
Als marketeer vindt ik het leuk om te schrijven over online marketing. In dit artikel lees je 3 handige tips voor een betere conversie.
Gerelateerde artikelen
- deel dit artikel met anderen
Beoordeling: Nog niet beoordeeld
Login om te stemmen