Op zoek naar een webdesigner? Lees dan deze drie waardevolle tips
PDF versie | Print Versie | Html Versie
Auteur: daangielen | Via Artikel Post
Gezien: 476 |
Aantal woorden: 509 |
Datum: Tue, 10 Aug 2021 |
0 commentaar
Of je een compleet nieuwe website wil bouwen of een bestaande website laat bijwerken, het selecteren van de juiste webdesigner is het begin van jouw online succes. Maar welke webdesigner is de ideaal voor jouw bedrijf? We zetten onze top drie tips voor jou op een rijtje.
Bepaal jouw budget
Veruit de meeste webdesigners en bureaus werken op basis van tijd. Zij brengen het gewenste ontwerp en de functionaliteiten in kaart en maken daarna een inschatting van de tijd die het kost. De kosten worden berekend door het aantal geraamde uren met het uurtarief te vermenigvuldigen. Klinkt simpel, toch? Maar let op; vraag altijd naar het uurtarief. Zeker als er grote verschillen zitten tussen de de bedragen van de verschillende aangevraagde offertes. Als referentiepunt ligt het sectorgemiddelde waarschijnlijk rond de €400 per dag (of €50 per uur). Voordat je geld uitgeeft, is het cruciaal om te beslissen wat het doel van je website is. Wil je alleen je diensten en portfolio vermelden? Of begin je een webshop en is dit je grootste inkomstensbron? Als u uw website niet als een waardevol bezit ziet, onderschat u dan misschien het aantal mensen dat online naar uw producten of diensten zoekt? Google biedt een hulpprogramma voor het plannen van zoekwoorden waarmee u kunt zien hoeveel mensen naar een bepaald zoekwoord of een bepaalde woordgroep zoeken. Dit kan een goed begin zijn bij het begrijpen van de potentiële bekendheid die een goede website met zich mee kan brengen.
Bekijk hun portfolio
Elke webdesigner die zijn goud waard is, heeft een groot aantal websites in zijn portfolio. Als er geen website uit jouw branche tussen staat, zoek dan naar vergelijkbare websites uit een andere branche. Een andere methode is om te kijken naar de stijl en ontwerp van portfolio sites. Vergeet hierbij niet dat de beste ontwerpers jouw design aanpassen aan de doelgroep die je wil benaderen. Probeer objectief naar de websites en bedenk of je ze graag zou gebruiken als je tot hun doelgroep zou behoren. Zou u voldoende onder de indruk zijn van het bedrijf dat wordt gepromoot om contact met u op te nemen? Is het gemakkelijk genoeg om met hen in contact te komen?
Onderzoek referenties
Neem contact op met de bedrijven die in de portfolio vermeld staan. Vraag om een referentie bij iemand die rechtstreeks met met de websitebouwer heeft gewerkt. Stel vragen zoals:
Over de Auteur
Daan Gielen publiceert artikelen over marketing, wonen en gezondheid
Gerelateerde artikelen
- deel dit artikel met anderen
Beoordeling: Nog niet beoordeeld
Login om te stemmen