Webdesign en marketing gaan hand in hand.
PDF versie | Print Versie | Html Versie
Auteur: redmelon | Via Artikel Post
Gezien: 864 |
Aantal woorden: 626 |
Datum: Thu, 13 Apr 2017 |
0 commentaar
Mocht je denken dat webdesign en marketingstrategie twee verschillende domeinen zijn, dan heb je het bij het verkeerde eind. Er zijn tal van redenen waarom webdesign en marketing hand in hand gaan en dat gaan we in dit artikel uitleggen.
Samenhang is belangrijk
Als je denkt aan een redesign van je website, vertel je webdesigner je marketing plannen. Voor zowel korte als lange termijn. Als hij op de hoogte is van je ideeën, dan kan de volledige organisatie zo in mekaar gezet worden dat alles goed samenhangt.
Die samenhang is belangrijk om je merk de nodige herkenbaarheid te geven. Zo kan een potentiële klant je bedrijf beter herkennen mocht hij of zij op je website terecht komen. Gebruik een duidelijk kleur, logo en lettertype voor al je online activiteiten. Zo geef je een boost aan je herkenbaarheid.
Sociale media
Als je over online marketing spreekt, dan heb je het ook over sociale media. Je kan een publiek persoonlijk en direct bereiken. Alles in één dus voor jouw bedrijf. Integreer sociale media op jouw WordPress website om beide aan mekaar te linken en bezoekers van het ene platform naar het andere te laten gaan. Er zijn voldoende plugins waarmee je dit kan bekomen. Plaats een sociale media feed naadloos op jouw website.
Het doel: conversie!
De eerste rol van online marketing is potentiële klanten lokken naar jouw merk of bedrijf. Zoals het spreekwoord: je kan een paard naar het water brengen, maar je kan het niet laten drinken. Dat gaat ook zo met marketing. Je kan bezoekers naar je website lokken, maar als ze niet kunnen vinden wat ze zoeken dan haken ze snel af.
Een marketing campagne moet dus samen gaan met een mooie website die hoge conversie oplevert.
Er zijn uiteraard nog heel wat zaken om op te letten als het over marketing en webdesign gaat. De drie zaken hier in dit artikel vermeld, zijn alvast enkele tips die we je kunnen meegeven. Eens een website in de maak is moet de marketing ook bekeken worden. Hoe kan alles vlot in mekaar lopen en een top resultaat geven.
Pak deze twee van bij het begin goed aan, neem hiervoor best een gespecialiseerd bedrijf onder de arm. Met hun expertise kan je op je twee oren slapen. Een nieuwe website laten maken is tegenwoordig een zeer goede investering. Als je je klanten wil bereiken dan heb je dit nodig. Maar ook als je die klanten wil laten bestellen op je website. Bezoekers moeten klanten worden, dat is het doel.
Webdesign, sociale media en marketing zijn drie troeven die je in de hand hebt. Maar je moet ze goed weten te gebruiken. Als er één zwakke schakel tussen zit, dan verlies je een hoop bezoekers en/of bestellingen. Ga voluit in de opzet ervan. Je online herkenbaarheid zal er alleen maar goed bij varen. Het zal een investering zijn die je dubbel en dik terug krijgt.
Over de Auteur
Stephan Koot is director bij Red Melon en schrijft regelmatig over webdesign, WordPress en online marketing.
Gerelateerde artikelen
- deel dit artikel met anderen
Beoordeling: Nog niet beoordeeld
Login om te stemmen