Bezoekers richting jouw Magento webshop
PDF versie | Print Versie | Html Versie
Auteur: Diedels | Via Artikel Post
Gezien: 1760 |
Aantal woorden: 921 |
Datum: Fri, 23 Nov 2012 |
0 commentaar
Bezoekers richting jouw Magento webshop
Stel, je wilt een Magento webshop laten bouwen: je hebt een goed product om in je webshop te verkopen, je hebt al bepaald dat de vormgeving zeer gebruiksvriendelijk moet zijn en je hebt het voornemen dat je webwinkel er betrouwbaar uit moet zien. Eigenlijk ben je al heel bewust met de invulling van je Magento webshop bezig. Als het moment aanbreekt om je online winkel officieel voor het publiek te openen zal je toch moeten zorgen dat er klanten naar je winkel komen om omzet te kunnen genereren. Eerder schreef ik al hoe je je Magento webshop zoekmachine proof kunt maken. Deze keer spreek ik over nog wat andere facetten die je helpen om meer bezoekers te genereren. Hoe je dat kunt doen, lees je hier.
Magento webshop marketing
Om meer bezoekers naar je Magento webshop te leiden zal je van de daken moeten schreeuwen dat je webwinkel geopend is. Belangrijk is om daarbij te vermelden wat je verkoopt, wat er zo uniek is aan je webshop (Unique Selling Points) en natuurlijk waar men de webshop kan vinden. Methoden voor de marketing van je Magento webwinkel zijn uit te splitsen in online en offline marketing. Voor offline marketing kun je denken aan advertenties in vakbladen, tijdschriften, belettering van bedrijfsauto’s, flyers, posters of zelfs een reclamevliegtuigje. Maar heeft dat nou veel effect? Offline marketing is vaak duurder, en heeft minder effect. Voor grotere ondernemingen met een brede doelgroep is offline marketing interessanter, aangezien hier ten eerste budget voor is, en ten tweede goed is voor het versterken van het merk. Online marketing, daarentegen, is goed geschikt voor zowel grote als kleinere bedrijven. De investeringen in online marketing brengt vaak directe en meetbare resultaten.
Pak het juiste marketing moment
Online marketing is zeer geschikt voor een Magento webshop houder. Grote kans dat je doelgroep die je met offline marketing benadert, je boodschap alweer na een uur vergeten is. Het beste is om je potentiële klanten te verleiden om naar je webwinkel te komen op het moment dat ze daadwerkelijk in de gelegenheid zijn om naar je webshop te komen. Op het moment dat ze gebruik maken van internet dus. Bij online marketing voor webwinkels kun je onder andere denken aan e-mailmarketing, social media, feedback marketing en zoekmachinemarketing. Optimaal inzetten op deze marketingmethoden zorgt voor groei van het aantal bezoekers op je Magento webshop. En dit zijn niet alleen nieuwe bezoekers, maar ook terugkerende bezoekers. Vooral e-mailmarketing staat bekend om het boeken van optimale resultaten wanneer het komt op het genereren van terugkerende bezoekers en klanten naar je webwinkel. Vooropgesteld dat je inderdaad een goed product, een goede vormgeving en een betrouwbare uitstraling hebt natuurlijk.
Feedback en reviews in een Magento webshop
Feedback en reviews zijn voor bezoekers op een Magento webshop enorm belangrijk. Zo is uit recent onderzoek gebleken dat maar liefst 62% van de mensen eerst klantervaringen op een webwinkel leest, voordat ze een aankoop doen. Dit kan je tot 25% meer omzet opleveren. Vertrouwen bij je bezoeker wordt dus nog meer geschept door middel van reviews en feedback op je webshop te plaatsen.
Er zijn meerdere manieren om feedback en reviews op je Magento webwinkel te laten plaatsen. Zo is er het bekende [maar wel Amerikaanse] Trustpilot. The Feedback Company is een Nederlands bedrijf, waar ik zelf betere ervaringen mee heb. Zo is The Feedback Company een samenwerking aangegaan met Google, omdat het bedrijf volledig transparant is. Door deze samenwerking worden de reviews die op je webwinkel worden geplaatst, automatisch doorgezet naar je Google AdWords en Google Shopping, de bekende gele sterren achter de bedrijfsnaam.
Feedback en reviews hebben zelfs nog meer effect dan het gebruik van webwinkel keurmerken. Ook dat is uit onderzoek gebleken.
Je kan er ook voor kiezen om gebruik te maken van de standaard Ratings en Reviews functie van Magento zelf. Hieronder lees je een korte handleiding hoe je ratings en reviews kunt beheren in het Magento systeem:
Een klant binnen de webwinkel heeft de optie om bij een product een review toe te voegen. Ze krijgen dan de volgende pagina te zien: In het beheersysteem van je Magento webwinkel komt de review als volgt binnen:
- Ga naar in het menu naar ‘Catalogus’ → ‘Ratings & Reviews’
- Klik op ‘Klanten reviews’
- Klik op ‘Alle reviews’
Zoals je hieronder ziet, staan er 2 reviews in Magento. Deze kun je bekijken en goedkeuren. De klant kan op 3 onderdelen een rating geven: kwaliteit, prijs en waardering. Ook kan de klant een persoonlijke tekst toevoegen om de ratings bijvoorbeeld uit te kunnen leggen. Je kan per review ook de tekst en ratings wijzigen. Uiteraard verklaart dit gelijk waarom deze review functie niet door Google erkend is, een webwinkelier kan immers op deze manier zelf alle reviews wijzigen in Magento.
Over de Auteur
Techtwo internetdiensten is een webdesign bureau uit Breda en ontwikkelt conversie verhogende Magento webshops en WordPress websites voor het MKB en MKB+. Zij hebben in 2012 zelfs een laagdrempelig product op de markt gelanceerd, waarmee makkelijker, sneller en goedkoper een Magento webshop begonnen kan worden.
Gerelateerde artikelen
- deel dit artikel met anderen
Beoordeling: Nog niet beoordeeld
Login om te stemmen